عصر خودرو

یک کارشناس معاملات روز گذشته را بررسی کرد؛

جذابیت «آف گریدها» در تالار پتروشیمی

عصر بازار: معاملات محصولات پتروشیمی دیروز (سه شنبه) به جز چند گرید خاص با تعادل تقاضا به پایان رسید، در این بین همچنان محصولات پلیمری آف گرید دارای تقاضای مطلوبی در تالار بودند.

جذابیت «آف گریدها» در تالار پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، نگاهی به معاملات روز گذشته تالار محصولات پتروشیمی بورس کالا نشان می دهد که همچنان محصولات پلیمری آف گرید و برخی از گریدهای پلی پروپیلن ها و پلی اتیلن های سبک فیلم و پی وی سی ها با تقاضای مطلوبی روبه رو بودند.

    رضا کریمی، کارشناس بازار پتروشیمی دراین باره گفت: بازار پلیمرها شرایط آرامی را سپری می کنند و به جز برخی از گریدها، عرضه و تقاضا متعادل است.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: بازارهای جهانی نیز شرایط آرامی دارد، از این رو اکثر معامله گران در انتظار تغییرات محسوسی نیستند.

    به گفته کریمی، با توجه به قیمت مناسب آف گریدها در حال حاضر این محصولات بیش از کالاهای دیگر در کانون توجه خریداران قرار دارد؛ از این رو رقابت برای این کالاها در هفته های اخیر افزایش یافته است.

    در همین حال دیروز (سه شنبه) پلی اتیلن های سبک فیلم 0075 و 020 بندرامام نسبت به مابقی گریدهای سبک فیلم با تقاضایی بیشتر از روبه رو شدند. همچنین پی وی سی ها گرید 65 نیز با استقبال خریداران معامله شدند.

    به طوری که پی وی سی نقدی اروند که به میزان 1474 تن عرضه شده بود با 4 هزارتقاضا روبه رو شد، قیمت پایه آن 2 هزار و 330 تومان بود و معامله گران میانگین قیمت 2 هزار و 504 تومان را برای خرید این کالا ثبت کردند.

    همچنین پی وی سی گرید 65 سلف پتروشیمی اروند نیز که 500 تن عرضه داشت با 1640 تن تقاضا روبه رو شد.

    با این حال برخی از گریدهای پلی پروپیلن های شیمیایی و پلی اتیلن سنگین اکستروژن و همچنین پلی اتیلن های سبک فیلم و پلی اتیلن سبک خطی 209 امیرکبیر با استقبال از سوی معامله گران روبه رو نشد و بخشی از آنها وارد سیستم مچینگ شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها