عصر خودرو

در دیدار زنگنه با یک مقام چینی مطرح شد؛

آمادگی چین برای استفاده از منابع نفت و گاز ایران

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی چین در جریان گفتگو با وزیر نفت ایران، با اشاره به کمبود منابع انرژی در چین، برای استفاده از منابع نفت و گاز ایران اعلام آمادگی کرد.

آمادگی چین برای استفاده از منابع نفت و گاز ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»به نقل از مهر، بیژن زنگنه عصر امروز (سه شنبه، 20 آذرماه) با ونگ یانگ گئو، رئیس اتاق بازرگانی بین المللی چین دیدار و گفتگو کرد.

    زنگنه در این دیدار با اشاره به اینکه ایران و چین، روابط گسترده و بسیار مستحکمی در بخش‌های مختلف از جمله انرژی با شرکت‌های چینی دارند، گفت: امیدواریم این سفر سبب توسعه و تحکیم این روابط شود و در کنار افزایش سطح مبادلات تجاری 2 کشور، شاهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شرکت‌های چینی در ایران باشیم.

    همچنین رئیس اتاق بازرگانی بین المللی چین نیز در این دیدار، به روابط گسترده ایران و چین اشاره و اظهار کرد: همانطور که اطلاع دارید چین دارای کمبود منابع انرژی است و این در حالی است که ایران، دوست قدیمی ما، منابع غنی نفت و گاز دارد که این امر می تواند به گسترش روابط 2 کشور کمک کند.

    وی با بیان این که روابط رو به رشد ایران و چین با همه سختی‌ها ادامه یافت، افزود: ایران و چین می توانند در زمینه های سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایران به ویژه در حوزه نفت و پتروشیمی با یکدیگر همکاری کنند.

    بر اساس این گزارش، مبادلات تجاری ایران و چین پارسال 31 درصد رشد داشته است. در دیدار رؤسای جمهوری دو کشور نیز قرار براین شد تا سطح مبادلات تجاری تهران-پکن تا 600 میلیارد دلار در سال برسد.

    برچسب ها