عصر خودرو

در پی انفجار در خط لوله گاز اتریش ؛

قیمت گاز در انگلیس به بالاترین میزان ۸ سال گذشته رسید

عصر بازار- بلومبرگ اعلام کرد: در پی وقوع انفجار در یکی از بزرگ‌ترین مراکز تقسیم گاز طبیعی قیمت گاز در انگلیس به بالاترین میزان در ۸ سال گذشته رسید.

قیمت گاز در انگلیس به بالاترین میزان ۸ سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، وقوع انفجار در یکی از خطوط انتقال گاز در اتریش باعث شد تا قیمت گاز در انگلیس به بالاترین میزان در 8 سال گذشته برسد.

    وقوع انفجار در تأسیسات گازی بائوم‌گارتن اتریش به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن 18 تن دیگر منجر شد. این تأسیسات یکی از بزرگ‌ترین تأسیسات تقسیم و انتقال گاز به کشورهای اروپایی بوده است. این درحالی است که بازار گاز اروپا با مشکل تعطیلی یکی از خطوط لوله دریای شمال روبرو بود و انفجار اخیر بحران گازی در اروپا را تشدید کرد.

    این تأسیسات که منفجر شده است در 50 کیلومتری شمال شرق وین قرار داشته و حدود 10 درصد از کل گاز موردنیاز اروپا از طریق این تأسیسات منتقل می‌شده است.

    قیمت گاز برای تحویل در هفته‌های آینده در انگلیس در بازار اروپا 23 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد که از ماه دسامبر سال 2013 تاکنون بی‌سابقه بوده است.

    از سوی دیگر با گران شدن قیمت گاز در انگلیس شب گذشته تعداد تانکرهای بیشتری به سمت انگلیس حرکت کرده‌اند. این تانکرها حامل گاز طبیعی مایع‌شده بوده و می‌تواند بخشی از کمبود گاز انگلیس را جبران کنند، اما نکته حائز اهمیت این است که چندین روز طول می‌کشد که این کشتی‌ها به انگلیس برسند.

    ماسیمو دیئوآردو کارشناس گازی موسسه وود مکنزی معتقد است هم‌اکنون حجم تقاضای گاز در انگلیس به دلیل سرمایه زیاد بالاتر از متوسط آن قرار دارد.

    وی پیش‌بینی کرد در صورتی‌که کمبود گاز به سرعت تأمین نشود، قیمت گاز در این کشور اروپایی برای مدتی بالا باقی خواهد ماند.

    برچسب ها