عصر خودرو

مصادره ۳.۶ میلیارد دلار بیت کوین توسط پلیس بلغارستان

عصر بازار- پلیس بلغارستان در یک عملیات گسترده موفق به ضبط بیش از ۲۱۳ هزار بیت کوین به ارزش ۳.۶ میلیارد دلار از یک گروه سازمان یافته تبهکار شد.

مصادره ۳.۶ میلیارد دلار بیت کوین توسط پلیس بلغارستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبنا ، پلیس بلغارستان در یک عملیات ضد فساد مالی موفق به ضبط صدها هزار بیت کوین شد. این بیت کوین ها در حال حاضر به ارزش 3 میلیارد و 600 میلیون دلار هستند که این رقم برای پرداخت یک پنجم بدهی ملی بلغارستان که رقم 16.5 میلیارد دلار است، کافی است. ده ها نفر در ماه می سال جاری میلادی به دنبال تحقیق از سوی مرکز اعمال قانون جنوب شرق اروپا در راستای پرونده کلاهبرداری گمرکات دستگیر شدند.

    پلیس بلغارستان 213 هزار و 519 بیت کوین را در ماه می سال جاری میلادی که در آن زمان به ارزش 500 میلیون دلار بود را توقیف کرد و اکنون ارزش فعلی آنها 3.6 میلیارد دلار است. این عملیات در یک مقیاس بزرگ انجام گرفت و از میان بیش از 100 مظنون در نهایت 23 نفر دستگیر شدند که 5 تن از آنها از مامورین گمرک بلغارستان بودند. در این رابطه پلیس مقادیر زیادی اسناد بانکی، تبلت، کامپیوتر، تجهیزات و وسایل ارتباطی ضبط کرده است.

    به گفته مقامات مرکز اعمال قانون جنوب شرق اروپا، این گروه تبهکار سازمان یافته متشکل از افرادی از کشورهای بلغارستان، یوگوسلاوی، مقدونیه، یونان، رومانی و صربستان بودند. به گفته پلیس، این گروه با به استخدام در آورددن مامورین گمرک فاسد در کشورهای مختلف با هدف وارد کردن ویروس به سیستم های کامپیوتری گمرک آنها را مختل می کردند و زمانی که ویروس نصب می شد، تبهکاران قادر به تغییر محموله ها در سیستم گمرکات می شدند و کالاها را به تصرف خود در می آوردند.

    مرکز اعمال قانون جنوب شرق اروپا اعلام کرد: تبهکاران به دلیل اینکه ردیابی بیت کوین سخت است از آن به عنوان ابزاری برای سرمایه گذاری و پس انداز پول استفاده می کردند.

    برچسب ها