عصر خودرو

سرمایه‌گذاری فرانسه برای ۳۰ گیگاوات ظرفیت خورشیدی

عصر بازار- شرکت نیروی دولتی EDF فرانسه در راستای تلاش دولت این کشور برای تحقق اهداف آب و هوایی، قصد دارد ۳۰ گیگاوات ظرفیت خورشیدی در فاصله سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۵ ایجاد کند.

سرمایه‌گذاری فرانسه برای ۳۰ گیگاوات ظرفیت خورشیدی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ژان برنارد لوی، مدیرعامل شرکت EDF یک روز پیش از اینکه پاریس میزبان یک نشست آب و هوایی باشد، با اعلام خبر مذکور به خبرنگاران گفت: هزینه این سرمایه‌گذاری از سوی شرکای سهامی، فاینانس پروژه و وام تامین خواهد شد.

    فرانسه می‌خواهد سهم انرژی هسته‌ای در تولید نیرو را از 75 درصد کنونی به 50 درصد تا حدود سال 2035 کاهش دهد و مایل است سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

    به گفته مدیرعامل شرکت EDF، با توجه به مخالفت شدیدی که نسبت به ساخت توربین بادی وجود دارد، خورشیدی عملا تنها گزینه برای افزایش ظرفیت منابع انرژی تجدیدپذیر است.

    این شرکت که تا پایان سال 2016 تنها 0.2 گیگاوات ظرفیت خورشیدی در فرانسه داشت، به مدت 15 سال به طور متوسط دو گیگاوات در سال ظرفیت خورشیدی خواهد ساخت.

    مدیرعامل شرکت EDF گفت: ما امروز در فرانسه در زمینه خورشیدی شماره یک نیستیم اما می‌توانیم در این زمینه پیش بیافتیم. وی در ادامه افزود: این شرکت با دولت برای تهیه زمین برای نصب تاسیسات خورشیدی همکاری می‌کند. یک مگاوات انرژی خورشیدی مستلزم یک هکتار است و حدود یک میلیون یورو هزینه دارد. شرکت EDF برآورد کرده که منطقه مورد نیاز برای 30 گیگاوات انرژی خورشیدی حدود 25 تا 30 هزار هکتار است که حدود سه برابر مساحت پاریس است.

    بر اساس گزارش رویترز، در فرانسه که انرژی هسته‌ای در 75 درصد از تولید نیرو سهم دارد، سهم خورشیدی 1.6 درصد است که در مقایسه با سهم 2.5 درصدی در انگلیس، 6.2 درصد در آلمان و 7.8 درصد درایتالیا کمتر است.

    برچسب ها