عصر خودرو

رشد ۱۲ پله‌ای شاخص کل بورس

بازار سهام همچنان بی‌اعتنا به سیاست‌ انبساطی

عصر بازار- بورس تهران امروز همچنان زیر سایه بازارسازی و بازارگردانی صندوق‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها به سبز ماندن شاخص‌های منتخب خود دلخوش بود.

بازار سهام همچنان بی‌اعتنا به سیاست‌ انبساطی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 20 آبان ماه 94 با 12 واحد رشد روی عدد 63 هزار و 55 واحد ایستاد، شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با 4 واحد افزایش به رقم 24 هزار و 669 واحد رسید.

    شاخص سهام آزاد شناور، اما با 37 واحد افت رقم 70 هزار و 207 واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 47 واحدی به عدد 43 هزار و 920 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 344 واحد افزایش به عدد 139 هزار و 106 واحد دست یافت.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس با 4 واحد کاهش عدد 706 واحد را تجربه کرد.

    براساس این گزارش، طی معاملات امروز نماد معاملاتی 3 شرکت  تاپیکو با 45 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 42 واحد و ملی صنایع مس ایران با 16 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل، نماد معاملاتی 3 شرکت مخابرات ایران با 23 واحد، بانک صادرات با 17 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 16 واحد کاهشش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    در پایان معاملات امروز بورس تهران، ارزش کل معاملات این بازار به بیش از 70 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 35 میلیون و 990 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 30 هزار و 977 نوبت داد و ستد بود.

    بنابراین گزارش، طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های فراورده‌های غذایی و قند پیرانشهر، بیمه میهن، اوراق مشارکت شهرداری اصفهان، سیمان کردستان، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در عین حال نتماد معاملاتی شرکت‌های رینگ‌سازی مشهد، تامین مسکن جوانان، پتروشیمی ممسنی و کارخانجات ایران مرینوس، شرکت مواد ویژه لیا و گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان متوقف شدند.

    طی معاملات امروز در نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی شازند 15 میلیون سهم به ارزش 6 میلیارد و 700 میلیون تومان، بیمه کوثر یک میلیون و 380 هزار سهم به ارزش بیش از دو میلیارد و 890 میلیون تومان از سوی حقوقی‌های خود با معاملات کد به کد روبرو بودند.

    در نماد معاملاتی پالایش نفت لاوان نیز امروز با وجود افت قیمت‌ها در گروه پالایشی، تنها نماد پرتقاضای این گروه با وجود فشار ارزهای حقیقی‌ها بود.

    بر اساس این گزارش، در مجموع، معاملات امروز بازار سهام را می‌توان همچنان معاملات کم حجم و توام با تحرک بازارگردانها در کنار نوسان گیران حرفه‌ای توصیف کرد که بی‌اعتنا به بسته خروج از رکود دولت ترجیح می‌دهد در بازار دوم بورس به بازدهی‌های چند روزه دل خوش کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها