عصر خودرو

در یک سال منتهی به پایان تیر ۹۶؛

حدود ۷۱ هزار میلیارد ریال طرح و پروژه در شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بهره برداری شد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات از سرمایه‌گذاری ۷۰ هزار و ۹۵۵ میلیارد ریالی این شرکت در ۱۱ طرح و پروژه و بهره‌برداری از آنها در یک سال منتهی به پایان تیرماه ۹۶ خبر داد.

حدود ۷۱ هزار میلیارد ریال طرح و پروژه در شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بهره برداری شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، «عزیز الله عصاری» امروز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: این طرح ها شامل واحد گندله سازی پنج میلیون تنی سیرجان، نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی اردکان، واحد یک میلیون تنی تولید فولاد خام اردکان، واحد مگامدول آهن اسفنجی سیرجان به ظرفیت 1.6 میلیون تن و گندله سازی 550 هزار تنی اسد آباد همدان است.
    وی ادامه داد: همچنین طرح کنسانتره 675 هزار تومانی «شهرک» در بیجار، واحد 450 هزار تنی تولید میلگرد در ابرکوه یزد، واحد فولادسازی شماره 2 نیشابور به ظرفیت 720 هزار تن و کارخانه تولید کنسانتره به ظرفیت چهار میلیون تن، واحد سنگ شکن به ظرفیت 15 میلیون تن و بلوک 1 نیروگاه «شهید کاظمی» شامل 2 واحد گازی به ظرفیت 332 مگاوات (هر سه در سیرجان) سایر طرح‌ها و پروژه‌های به بهره برداری رسیده این شرکت در مدت یاد شده است.
    عصاری خاطرنشان کرد: پنج طرح مجتمع کک سازی با ظرفیت 450 هزار تنی در طبس، افزایش ظرفیت گندله سازی اردکان، گندله سازی 2.5 میلیون تتنی نیشابور، واحد بخار بلوک 1 نیروگاه شهید کاظمی سیرجان به ظرفیت 160 مگاوات و خط 7 کنسانتره با ظرفیت 1.7 میلیون تنی سیرجان در مجموع به ارزش 20 هزار و 51 میلیارد ریال، سایر پروژه‌های قابل افتتاح این شرکت تا پایان امسال است.
    وی اظهار داشت: کارخانه کنسانتره سنگ آهن 2.5 میلیون تنی سنگان، کارخانه احیای مستقیم مگا مدول اردکان، کارخانه گندله سازی پنج میلیون تنی سیرجان، کارخانه گندله سازی 920 هزار تنی شهرک در بیجار، فاز دوم کارخانه احیای مستقیم سیرجان به ظرفیت 1.6 میلیون تن و بلوک 2 نیروگاه شهید کاظمی سیرجان شامل 2 واحد گازی و یک واحد بخار به ظرفیت 500 مگاوات، سایر پروژه های در حال اجرای این شرکت است که با سرمایه‌گذاری 44 هزار و 876 میلیارد ریالی انجام خواهند شد.
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، پیشتر از آغاز مذاکرات برای جذب بیش از 350 میلیون یورو فاینانس از سال گذشته خبر داد که عمده آنها قرار است در کارخانه گل گهر سیرجان استفاده شود.
    موضوع فعالیت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات شامل تاسیس، خرید، مشارکت در تامین منابع مالی و سرمایه گذاری در انواع شرکت ها، موسسات و واحدهای صنعتی و معدنی، ساختمانی، کشاورزی، خدماتی و انجام فعالیت های مالی و اعتباری در داخل کشور و همچنین انجام خدمات مشاوره ای در زمینه های تولید، سرمایه گذاری، توسعه و تکمیل، برنامه ریزی و بودجه بندی، تامین منابع مالی، بازاریابی و طراحی سیستم های مدیریتی، سرمایه گذاری در خارج از کشور بصورت مشارکتی و قبول و اعطا نمایندگی و انجام عملیات دیگری که بطور مستقیم و غیرمستقیم برای تحقق اهداف مزبور لازم است.
    این شرکت در سال 1377 به عنوان شرکت سهامی عام در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و هم اکنون سهام این شرکت تحت نماد معادن مورد معامله قرار می گیرد.

    برچسب ها