عصر خودرو

سود مصوب شرکت‌های سبد سهام عدالت ۳۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام شد

عصر بازار- مجموع سود مصوب مجامع شرکت‌های حاضر سبد سهام عدالت از آغاز شروع این طرح ۳۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام شد.

سود مصوب شرکت‌های سبد سهام عدالت ۳۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، طرح توزیع سهام عدالت از سال 1385 در کشور آغاز و عملیاتی و بر اساس آن یک میلیون تومان سهم از سهام شرکت های سرمایه‌پذیر به مشمولان تخصیص داده شده است. بر این اساس مقرر شد در طی مدت 10 سال از محل سود سالیانه سهام شرکت های مذکور، اقساط مربوط به سهام عدالت مشمولان تسویه شود.

    از اینرو نگاهی به مجموع سود مصوب مجامع شرکت های حاضر سبد سهام عدالت از آغاز شروع این طرح تاکنون نشان می دهد در این مدت 310 هزار و 232 میلیارد ریال سود مصوب مجامع عمومی این شرکت ها بوده که از این میان، 23 هزار و 232 میلیارد ریال از شرکت های سرمایه پذیر دریافت شده است.

    همچنین از مجموع سود دریافتی مجامع شرکت های حاضر سبد سهام عدالت مبلغ 222 هزار و 538 میلیارد ریال به خزانه واریز شده، مبلغ 58 هزار و 55 میلیارد ریال مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر بوده و مبلغ 13 هزار و 462 میلیارد ریال نیز پرداختی نقدی به مشمولان در سال‌های گذشته صورت گرفته است.

    گفتنی است، نگاهی به ارزش سهام شرکتهای پرتفوی سهام عدالت نیز نشان می‌دهد از میان 49 شرکت سرمایه‌پذیر، تعداد 35 شرکت بورسی و 14 شرکت غیربورسی هستند که ارزش مقطع واگذاری آنها به ترتیب 227 هزار و 825 میلیارد ریال و 38هزار و 538میلیارد ریال است  که ارزش روز این سهام حدودا 568 هزار میلیارد ریال می باشد.

    برچسب ها