عصر خودرو

قراردادهای سابق خرید اینترنت حجمی تا زمان پایان اعتبار دارد

عصر بازار- معاون امورمشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: قراردادهای سابق خرید اینترنت حجمی از این شرکت تا پایان زمان قرارداد به قوت خود باقی است و پس از انقضا مشترک می تواند در باره نوع اینترنت تصمیم گیری کند.

قراردادهای سابق خرید اینترنت حجمی تا زمان پایان اعتبار دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا, داود زارعیان اظهار کرد:مشترکانی که دارای قراردادهای سابق برای خرید اینترنت هستند تا زمان انقضای قرارداد نیازی به هیچ گونه کاری ندارند و همچنان از خدمات اینترنت طبق قرارداد برخوردار هستند.
    اپراتورهای ایرانی عرضه کننده اینترنت پرسرعت ثابت(ای.دی.اس.ال) همواره این نوع اینترنت را به صورت حجمی و نامحدود به مشترکان ارائه می دادند که این روش مورد انتقاد همگان بود اما در دولت دوازدهم و از 10 آذرماه تحولی بزرگ در این بخش را رقم زد و روش فروش اینترنت تغییر کرد.
    زارعیان ادامه داد:پس از پایان زمان قراردادهای سابق این شرکت مشترکان می توانند در باره نوع اینترنتی که نیاز دارند تصمیم گرفته و براساس آن عمل کنند و اینترنتی را که بیشتر برای آنها کاربرد دارد، انتخاب کنند.
    به گفته وی، چنین مشترکانی می توانند برای انتخاب نوع اینترنت یا به سامانه اطلاع رسانی شرکت مخابرات ایران به آدرس WW.TCI.IR مراجعه کنند و یا از طریق سامانه تلفنی 2000 و یا با مراجعه حضوری به مناطق مختلف این شرکت در سراسر کشور اقدام به انتخاب نوع اینترنت کرده و از آن بهره مند شوند.
    معاون امورمشتریان شرکت مخابرات ایران سیاست این شرکت را فراهم سازی بهترین شرایط برای مشترکان دانست و گفت:علاوه براین مصمم به لحاظ کردن مصوبه های سازمان تنظیم مقررات در ارائه خدمات به مشترکان خواهیم بود.
    طرح تغییر روش فروش اینترنت که در دولت یازدهم متوقف شده بود در دولت دوازدهم پیگیری شد و محمد جواد آذری جهرمی که به عنوان وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات این دولت منتخب شد نوزدهم مهرماه امسال با اشاره به در دست بررسی بودن تغییر در روش فروش حجمی اینترنت ثابت در کمیسیون تنظیم مقررات گفت:کاهش هزینه ها و خروج از حالت حجمی دو شاخص مهمی است که باید در تغییر روش ارائه اینترنت لحاظ شود.
    تلاش برای تغییر روش ادامه یافت تا آنکه 23 آبانماه امسال محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار فهرستی از نرخ های جدید اینترنت ثابت در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: تعرفه های جدید سرویس های غیرحجمی از دهم آذر ماه اعمال می شود.
    وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تعرفه سرویس های غیرحجمی مبتنی بر یک مصرف منصفانه (Fair Usage Policy) بنا شده و سقف مصرف منصفانه در بین 18 شرکت فعال در ارائه سرویس به رقابت گذاشته خواهد شد.
    وی مصوبه جدید سرویس‌های پرسرعت غیر حجمی را مطابق جدولی دانست که امروز منتشر شده است.
    آذری جهرمی افزود: شرکتها موظفند جزئیات مصرف منصفانه خود را به اطلاع مشترکان برسانند. طبیعی است که فضای رقابتی به نفع مصرف کننده نهایی فراهم است.
    وزیر ارتباطات ادامه داد: این سرویس حجمی نیست و در صورت عدول یک مشترک از مصرف عادلانه، شرکتها موظف به ارائه سرویس در حداقل سرعت پایه (128 کیلو بیت در ثانیه)تا پایان دوره ماهانه خواهند بود.
    وی نوشت: در مصرف منصفانه ترافیک داخلی بایستی حداقل دو برابر ترافیک بین الملل لحاظ ‌شود و تاریخ اجرای این مصوبه قبل از دهم آذرماه خواهد بود.
    آذری جهرمی افزود: تاکید مجدد می‌شود که این تعرفه تنها برای دسترسی ثابت است.

    برچسب ها