عصر خودرو

معاون اول رییس جمهوری :

ایران رتبه اول ذخایر گاز دنیا را در اختیار دارد

عصر بازار- معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران رتبه اول ذخایر گاز دنیا را در اختیار دارد گفت: صادرات مواد خام هم اکنون به مصلحت کشور نیست و باید با ارزش افزوده و سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ارز آوری تلاش کرد.

ایران رتبه اول ذخایر گاز دنیا را در اختیار دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصاد آنلاین, اسحاق جهانگیری در آیین شروع عملیات اجرایی پتروپالایش بختیاری مسجد سلیمان، صنعت پتروشمی را صنعت پیشتاز کشور بیان کرد و افزود: سالانه حدود 12 تا 13 میلیارد دلار فرآورده های پتروشیمی از کشور صادر می شود که با ایجاد صنایع پایین دستی می توان ارزش واقعی صادرات کالاهای پتروشیمی را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داد. وی گفت: ما علاقه مند هستیم انرژی مورد نیاز کشورهای همسایه را به صورت امن تامین کنیم.

    **جای جای کشور در حال کار، سرمایه گذاری و تحقق اقتصاد مقاومتی است

    جهانگیری افزود: به لطف الهی و تلاش مجموعه خدمتگذاران هم اکنون جای جای کشور در حال کار، سرمایه گذاری و تحقق اقتصاد مقاومتی هستند.

    وی اظهار کرد: هم اکنون امید و تلاش در کشور شکل گرفته و هر کس امید مردم را نشانه رود راه صحیحی را در پیش نگرفته است.

    وی احداث مجتمع پتروشیمی در مسجد سلیمان را گامی مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از ظرفیت های مهم این منطقه در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی ارزیابی کرد و گفت: باید از مجموعه سرمایه گذاران برای ساخت این مجتمع که در این منطقه محروم ورود کرده اند تقدیر کنند.

    ** مسجد سلیمان به قطب صنعتی کشور تبدیل می شود

    معاون اول رییس جمهوری با اشاره به روند شتاب سرمایه گذاری صنعتی در منطقه مسجد سلیمان در بخش آلومینیوم و پتروشیمی و نفت و گاز گفت: در آینده این منطقه محروم یکی از قطب های مهم صنعتی کشور می شود.

    وی با تشویق مردم سلحشور بختیاری و با بیان اینکه این مردمان افتخار ایران و خوزستان هستند افزود: این مردم شجاع نقش مهمی در شکوفایی اقتصاد کشور با اکتشاف نفت در ایران داشته اند.

    وی گفت: شما مردم عزیز در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی وارد شده و دین خود را به کشور و انقلاب ادا کردید.

    جهانگیری در این آیین که جمعیت زیادی از مردم نیز حضور داشتند قول داد که مشکل آب و فاضلاب و راه های ارتباطی این شهرستان را در دولت پیگیری و حل و فصل شود.

    بهره برداری از کارخانه آلومینیوم مسجد سلیمان، آغاز کار ساخت پروژه پترو پالایش مسجد سلیمان، بهره برداری از پروژه آبرسانی به 111 روستای شهرستان اندیکا، و شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی خوزستان در اهواز از جمله برنامه های دومین و آخرین روز سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری به خوزستان است.

    اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری بعداز ظهر دوشنبه در راس هیاتی به منظور افتتاح چند طرح مهم اقتصادی از طریق فرودگاه آبادان وارد خوزستان شد.

    شهر نفتی مسجدسیلمان که 109 سال پیش نخستین چاه نفتی خاورمیانه در این منطقه به نفت رسید، در 130 کیلومتری شمال شرق اهواز واقع است.

    برچسب ها