عصر خودرو

نفس دوباره بازارهای سهام آسیایی

عصر بازار: بیشتر بازارهای سهام آسیایی پس از انتشار آمار اقتصادی جدید در چین که تقریبا مطابق با انتظارات بود، روز جاری صعود کردند.

نفس دوباره بازارهای سهام آسیایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بازارها نسبت به هر گونه آمار اقتصادی مایوس کننده که در چین منتشر می‌شود از جمله خرده فروشی، تولید صنعتی و سرمایه‌گذاری شهری آسیب‌پذیر خواهند بود. آمار جدید نشان داد سرمایه‌گذاری دارایی ثابت چین در 10 ماه نخست امسال 10.2 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، اما تولید صنعتی این کشور از 5.7 درصد در سپتامبر به 5.6 درصد در اکتبر کاهش یافت. میزان خرده فروشی در چین هم در اکتبر 11 درصد رشد کرد که اندکی بالاتر از 10.9 درصد در سپتامبر بود.

    شاخص سی اس ای 300 که در آن بزرگترین شرکتهای شانگهای و شنزن حضور دارند، 0.5 درصد کاهش یافت در حالیکه شاخص شانگهای کامپوزیت 0.3 درصد افت کرد.

    نگرانیها نسبت به تقاضای چین در ژاپن مشهود بود بطوریکه نظرسنجی رویترز نشان داد میزان اعتماد تولیدکنندگان ژاپنی در نوامبر برای سومین ماه کاهش یافت و به کمترین سطح در دو سال و نیم گذشته رسید.

    شاخص نیک‌کی 225 ژاپن 0.10 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح در حدود سه ماه گذشته رسید.

    شاخص ام اس سی آی از بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن پس از اینکه روز گذشته به رکورد پایین جدیدی افت کرد، 0.2 درصد صعود کرد و به 133.07 واحد رسید. شاخص کسپی کره جنوبی تغییر چندانی نداشت و شاخص تایکس تایوان با 1.4 درصد افت، در پایین‌ترین سطح یک ماه گذشته قرار گرفت. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس 200 استرالیا 0.5 درصد افزایش و هانگ سنگ هنگ کنگ 0.2 درصد کاهش یافت.

    وال استریت جهت حرکت مشخصی را نشان نداد. شاخص داوجونز اینداستریال اوریج روز سه شنبه را با 0.16 درصد افزایش به پایان رساند. استاندارد اند پورز 500 به میزان 0.15 درصد صعود کرد در حالیکه نزدک 0.24 درصد کاهش داشت.

    کاهش سه درصدی سهام اپل شاخص نزدک را تحت فشار قرار داد. سهام اپل پس از اینکه کردیت سوییس گزارش داد سازنده آیفون میزان سفارش برای قطعات را 10 درصد کاهش داده است، سقوط کرد.

    در بازارهای ارزی، یورو به دلیل ابهام سیاسی در پرتغال ، تحت فشار قرار گرفت. ارز واحد اروپایی که روز سه شنبه 1.0673 دلار معامله شده بود، آخرین بار در سطح 1.0755 دلار قرار گرفت. شاخص دلار هم از بالاترین رکورد هفت ماه گذشته عقب نشست و با 0.4 درصد کاهش، در 98.900 واحد ایستاد. دلار در برابر ین کاهش یافت و از 123.15 به 122.94 ین رسید.

    بازده اوراق قرضه دولتی هم به دلیل فشارهای تورم منفی چین که منعکس کننده فشارهای تورم منفی جهانی اشاره است، به طور کلی کمتر بودند.

    بازار اوراق خزانه آمریکا روز جاری تعطیل خواهد بود اما وال استریت فعالیت خواهد داشت.

    در بازارهای کالا، قوی شدن دلار آمریکا قیمت کالاها را تحت فشار قرار داده است. قیمت نفت در پی گزارش افزایش ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته، روند نزولی خود را از سرگرفت. نفت آمریکا با 45 سنت کاهش، به 43.76 دلار در هر بشکه رسید در حالیکه نفت برنت با 23 سنت کاهش، 47.21 دلار بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها