عصر خودرو

کچر، پلنگ سیلیکون ولی با صندوقی پردرآمد

عصر بازار- وقتی محل کار یا زندگی شما در شهری است که عادی ترین خانه موجود در آن محله بیش از ۲.۷ میلیون دلار می ارزد و همسایه های شما بیلیونرهای مشهوری مثل مدیرعامل فیسبوک و تسلا باشند، به راحتی به این نتیجه می رسید که سهام شرکت های تکنولوژی، از آن دسته سهامی قلمداد می شوند که هیچ گاه چراغشان خاموش نمی شود و یک سره تا انتهای دنیا با رشد همراه خواهند بود.

کچر، پلنگ سیلیکون ولی با صندوقی پردرآمد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت لایت استریت کپیتال(Light Street Capital) که در شهر پالو آلتو در ایالت کالیفرنیا واقع است در 10 ماه ابتدایی سال 2017 میلادی با رشد 52.7 درصدی درآمد همراه بوده است و در واقع توانسته پربازده ترین صندوق پوشش ریسک در سال جاری در آمریکا را به خود اختصاص دهد .

    گلن کچر، مدیرعامل این شرکت که با داشتن صورتی بچه گانه، به پلنگ سیلیکون ولی معروف است، معتقد است سهام شرکت های تکنولوژی تا ابد صعودی خواهند بود.

    کچر 46 ساله، معتقد است: این شایعاتی که سرمایه گذاران بعضی اوقات می سازند و می گویند که سهام این شرکت ها حباب دارد تماما یک سناریوی لوس و بچگانه است برای آنکه دست سهامداران را از سهام این شرکت ها دور کنند.

    از زمان آغاز معاملات این سهم در سال 2010 میلادی، صندوق پوشش ریسک 1.1 میلیارد دلاری کچر که بر شرکت های تکنولوژی تمرکز دارد با درآمد سالانه 19.8 درصدی در بهترین زمان و مکان نسبت به رقبای خود ایستاد.

    با اقامت کچر در سیلیکون ولی به جای نیویورک و وقت گذرانی ها با مدیران صندوق های سرمایه گذاری جسورانه و شرکت های بزرگ به جای سر و کله زدن با مدیران وال استریت، وی توانست پربازده ترین صندوق پوشش ریسک را در میان دیگر رقبا به نام خود به ثبت برساند.

    رهنمودهایی که استارتاپ های موفق به کچر در خصوص نحوه سرمایه گذاری در سهام شرکت های تکنولوژی ارائه دادند، توانست به درستی صندوق سرمایه گذاری جسورانه وی را به سودهای بلند مدت و کوتاه مدت مناسبی منتج کند.

    کچر ادعا داشت: با تیم سرمایه گذاری حرفه ای لایت استریت، روزانه در حال تحقیق در بهترین سهام شرکت های تکنولوزی هستیم تا برترین آنها را از نظر عملکرد پیدا کنیم و وارد صندوق جسورانه خود کنیم.

    وی ادامه داد: سهام شرکت های تکنولوژی و نرم افزاری صحنه رقابت را تغییر داده اند و این بدان معناست که موقعیت برای سرمایه گذاری همچنان وجود دارد. مخصوصا دستیابی به سودهای کوتاه مدت به مراتب هم اکنون آسان تر است.

    کچر که پسر معامله گر روغن موتور معروف در آمریکا است در ایالات ویرجینای شمالی متولد شد. وی از کودکی علاقه خاصی به صنعت تکنولوژی و نرم افزار داشت.

    تمام ماهیانه ای که کچر کوچک از پدر بابت چمن زنی حیاط دریافت می کرد صرف خرید کمودور 64 و یک مودم دایال آپ، برای وصل شدن به اینترنت و مطالعه بولتن های آنلاین صرف می شد.

    کچر مدعی است تمامی راز و رمزهای معاملات را از جولیان رابترسون(سرمایه گذار و مدیر صندوق پوشش ریسک معروف در آمریکا) و راجر مک نامی(تاجر، سرمایه گذار، موسیقیدان معروف آمریکایی) فرا گرفته است. کچر هنگامی که دانشجوی رشته فایننس در دانشگاه ویرجینیا بود پس از ارائه مقاله ای که درجه ممتازی گرفت توانست وارد موسسه مدیریت دارایی رابرتسون تایگر در سال 1993 میلادی شود.

    کچر در این شرکت در تیم تکنولوژی و فناوری صندوق های سرمایه گذاری مشغول به کار بود و بر روی سهام شرکت های سیسکو و مایکروسافت فعالیت می کرد.

    برنامه ای که کچر برای خود ترسیم کرده بود این بود که به مدرسه بیزینس دانشگاه استنفورد وارد شود . وی در این خصوص گفت: در سال 1996 میلادی وارد مدرسه بیزینس استنفورد شدم و چیزی که در آن محیط فرا گرفتم این بود که سیلیکون ولی مرکز صنعت تکنولوژی و نرم افزار دنیا است.

    در سال 1998 میلادی بود که شرکت سرمایه گذاری راجر مک نامی (نخستین شرکت تخصصی فناوری-سهامی خاص) به کچر یک شغل جدید پیشنهاد داد.

    پس از 13 سال همکاری با شرکت مک نامی، کچر شرکتی جدید با کمک راجر مک نامی راه اندازی کرد که در زمینه موبایل، اجتماعی و تجارت الکترونیکی فعالیت داشت که در واقع این شرکت، زمینه فعالیت های کچر را به صورت فردی آغاز کرد.

    بعضی اوقات کچر مجبور بود برای افزایش دانش و تجربیات در خصوص بازار، در کلاس های مختلف شرکت های سرمایه گذاری شرکت کند.

    در سال 2015 میلادی، سرمایه گذاری ها شروع شد. در گام اول، 50 میلیون دلار سرمایه گذاری در شرکت اوبر،Uber بود. پس از آن، کچر به فکر خرید سهام شرکت آمازون افتاد و در انتظار ماند تا هر سهم آمازون به قیمت یک هزار و 100 دلار برسد. خرید آمازون با موفقیت انجام شد.

    حالا، توجه کچر بر روی سهام فیسبوک جلب شد و نظریه وی برای خرید سهام این شرکت این بود که فیسبوک بیشتر از گوگل و اپل، کاربران را می شناسد و به الگوهای رفتاری آنها واقف است پس در نتیجه طرفداران بیشتری خواهد داشت .

    اکنون وقت این بود که کچر خارج از مرزهای آمریکا گام بر دارد تا سهام شرکت های تکنولوژی خارجی را نیز ارزیابی کند.

    نخستین قدم به ژاپن منتهی شد. وقتی سهام شرکت درگاه های پرداختی GMO نظر کچر را به خود معطوف کرد.

    پس از ژاپن، کچر به چین سفر کرد و معتقد بود کشور چین فقط یک کشور کپی کار برای محصولات آمریکایی نیست بلکه خلاقیت و نوآوری در این کشور وجود دارد. سهام شرکت مومو(Momo) این مسئله را ثابت کرد و کچر با سرمایه گذاری در این شرکت فناوری توانست سود مناسبی را برای صندوق جسورانه خود ایجاد کند.

    برچسب ها