عصر خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح فولاد شادگان اعلام کرد:

افزایش ۶۶ میلیون تنی ظرفیت فولاد کشور

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اینکه صنعت فولاد در دنیا دچار مشکلات فراوانی است، اما خوشبختانه در کشور ما روند رو به رشدی را سپری کرده و در همین زمینه ظرفیت‌های جدیدی نیز در زنجیره تولید فولاد ایجاد شده است.

افزایش ۶۶ میلیون تنی ظرفیت فولاد کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، محمد شریعتمداری، در مراسم افتتاح فولاد شادگان با بیان اینکه این طرح در دولت یازدهم شروع شد و به دست مهندسان داخلی ساخته شده و به بهره برداری رسیده است، بیان کرد: از ابتدای دولت یازدهم نزدیک به 66 میلیون تن در مجموع ظرفیت فولاد کشور افزایش یافته است، همچنین در بخش صادرات این محصول نیز افتخارات زیادی را کسب کرده ایم.

    وی تصریح کرد: بنیاد مستضعفان یکی از بهترین فعالان در زمینه صادرات فولاد است و خوشبختانه ما توانستیم ظرفیت صادرات فولاد را افزایش دهیم و امید است تا پایان سال رکورد هشت میلیارد دلار صادرات غیر نفتی را در بخش فولاد کشورمان تجربه کنیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: حدود 15 میلیون تن ظرفیت صادراتی فولاد در کشور است که البته امید است به زودی به برنامه تولید 55 میلیون تن فولاد خام در کشور برسیم و این هدف اقتصادی را هم محقق کنیم.

    18 درصد افزایش درخواست صدور مجوز صنعتی داشته ایم

    شریعتمداری گفت: افزایش تقاضا برای دریافت مجوز تاسیس صنعت در خوزستان و کشور نشان دهنده این است که فعالان اقتصادی به اهمیت این موضوع واقف هستند. در این زمینه 18 درصد افزایش درخواست صدور مجوز داشته ایم. در حوزه معدن نیز در همین خصوص 22 درصد رشد نسبت به هفت ماهه سال قبل را شاهد بودیم.

    وی تصریح کرد: در شهرهای صنعتی خوزستان قراردادهای تنظیم شده برای واگذاری اراضی در حوزه صنعتی نسبت به هفت ماهه سال قبل دو برابر شده است، در خوزستان این آمار رو به رشد است. در مناطقی مثل شادگان که کمتر در زمینه تاسیس صنعت کار شده ، تاسیس فولاد کار بزرگی است و با لحاظ کردن فرصت های شغلی در این صنایع در استان خوزستان امیدوار هستیم تا فرصت های شغلی ایجاد شده به هزار مورد برسد.

    برچسب ها