عصر خودرو

برای نخستین بار از ۲ سال و نیم گذشته؛

قیمت نفت برنت افزایش یافت

عصر بازار- در بازاری که به لطف توافق اوپک عرضه نفت در آن کم شده است، متوقف شدن فعالیت یک خط لوله مهم نفتی در روز گذشته، قیمت نفت برنت را به ۶۵.۵۳ دلار در هر بشکه رساند.

قیمت نفت برنت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، پس از تعطیلی خط لوله فورتیز نورث سی که به میزان چشمگیری عرضه نفت به بازار را کاهش خواهد داد، قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی برای نخستین بار از سال 2015 به بالای 65 دلار در هر بشکه رسید.

    هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 84 سنت افزایش 65.53 دلار فروخته شد و برای نخستین بار در ژوئن 2015 تاکنون قیمت نفت به بالای 65 دلار رسید.

    هر بشکه نفت خام امریکا نیز با 41 سنت افزایش 58.40 دلار معامله شد.

    جفری هالری، تحلیلگر ارشد بازار در سنگاپور گفت: «با انتشار این خبر که سیستم خط لوله فورتیز نورث سی به علت مشاهده شکافی باید برای چند هفته  متوقف شود، قیمت نفت برنت افزایش یافت... این خط لول که جزء مهمی (در عرضه نفت به بازار) است، قیمت نفت برنت را تقویت کرد.»

    این خط لوله، بزرگ‌ترین خط لوله انگلیس با ظرفیت 450 هزار بشکه در روز است که پس از مشخص شدن شکاف در آن روز دوشنبه بسته شد.

    بانک ای‌ان زد اعلام کرد: «واکنش بازار نشان داد که در بازاری که عرضه در ان کم شده است، هرگونه موضوعی در رابطه با عرضه به سرعت منجر به افزایش قیمت می‌شود.»

    این افزایش سبب شد تا فاصله قیمتی نفت خام آمریکا با نفت برنت  تقریبا به 7 دلار در هر بشکه برسد. هفته گذشته این رقم 5 دلار بود. این امر نفت خام امریکا را برای صادرات بسیار جذاب تر می‌کند.

    همچنین قیمت ارزان‌تر برای نفت خام امریکا ناشی از افزایش تولید نفت آمریکا است که از نیمه 2016 تاکنون 15 درصد افزایش یافته است.

    برچسب ها