عصر خودرو

مدیرعامل یک کارخانه آرد سازی پیشنهاد داد:

دولت برای ارتقاء کیفیت آرد، گندم وارداتی را هم در بورس کالا عرضه کند

عصر بازار- مدیرعامل کارخانه آرد خوشه عجب شیر با ارائه این پیشنهاد که برای ارتقاء کیفیت آرد و نان در کشور باید گندم وارداتی هم در بورس کالا عرضه شود، خاطرنشان کرد: دولت گندم وارداتی را هم در بورس کالا عرضه کند تا آردسازان کشور بتوانند با اختلاط گندم‌ها کیفیت آرد را ارتقاء دهند.

دولت برای ارتقاء کیفیت آرد، گندم وارداتی را هم در بورس کالا عرضه کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران, سید حجت موسی‌زاده بیان کرد: بزرگترین مشکل ما در حال حاضر کمبود گندم است که برای رفع این معضل به واسطه طرح عبور موقت برای صادرات، بخشی از گندم‌های خارجی را برای ارتقاء کیفیت در تولید آرد خبازی دولتی استفاده می‌کنیم که البته هزینه تمام شده آن برای کارخانه به صرفه نیست اما برای حفظ کیفیت ناچار به انجام این کار هستیم.

    وی با ارائه این پیشنهاد که برای ارتقاء کیفیت آرد و نان در کشور گندم وارداتی هم در بورس کالا عرضه شود، خاطرنشان کرد: دولت گندم وارداتی را هم در بورس کالا عرضه کند تا آردسازان کشور بتوانند با اختلاط گندم‌ها کیفیت آرد را ارتقاء دهند.

    موسی‌زاده با اشاره به اینکه طرح واگذاری خرید گندم به بخش خصوصی هنوز دارای نقص‌هایی است که باید اصلاح شود، درباره استفاده از اصلاح‌کننده‌ها در فرایند تولید آرد گفت: مجوز تولید آرد به همراه مواد افزودنی را از معاونت غذا و دارو اخذ کرده ایم اما به جرأت می‌توان گفت شاید حدود 90 درصد از کارخانه‌ها مجوز استفاده از اصلاح‌کننده‌های آرد را ندارند. قطعا استفاده از اصلاح‌کننده‌های آرد نیاز به بررسی، کارشناسی و دقتی بسیار بالا دارد که متأسفانه در کشور ما به این مسأله توجهی نمی‌شود.

    وی ادامه داد: طبیعتا هر ماده اولیه‌ای که به صورت غیر اصولی به یک محصول اضافه شود، تبعاتی بر جای خواهد گذاشت به ویژه آرد که مستقیما با  غذا و سلامت مردم در ارتباط است و به همین خاطر تولید آن حساسیت بسیار بالایی می‌طلبد.

    موسی‌زاده افزود: به عقیده من باید برای مدیران آردسازی کشور جلساتی به منظور آشنایی و فرهنگ استفاده از اصلاح‌کننده‌های آرد گذاشته شود تا نسبت به این مساله توجیه شوند و استفاده از این مواد در کارخانه‌ها بر پایه علم و دانش باشد زیرا در غیر این صورت تبعاتی بسیار زیان‌بار برای سلامت جامعه بر جای خواهد گذاشت.

    برچسب ها