عصر خودرو

چه کسانی سال آینده یارانه می‌گیرند؟

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بابیان اینکه بالغ بر۵۰درصد جمعیت ایران در سال۹۷ یارانه نقدی دریافت می کنند،گفت:منابع حاصل از قطع یارانه دهک های ثروتمند صرف اشتغال جوانان می شود.

چه کسانی سال آینده یارانه می‌گیرند؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درخصوص وضعیت یارانه بگیران در سال آینده گفت:جمعیت یارانه بگیر کشور در حال حاضر حدود 76 میلیون نفر است که این میزان جمعیت یارانه بگیر به این معنی نیست یارانه ها بصورت هدفمند پرداخت نمی شود و تبعیض در این رابطه وجود دارد چرا که نمی شود به تمامی مردم به یک میزان یارانه پرداخت کرد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:دولت در بودجه سال 97 مقرر کرده که به  41 میلیون و 800هزار نفر یارانه نقدی پرداخت کند و به عبارتی نمی توان گفت بیش از حدود  42 میلیون نفر نیازمند دریافت یارانه نقدی در کشور وجود دارد.

    نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی افزود:در سال آینده تقریبا به همه کسانی که واجد دریافت یارانه نقدی هستند، یارانه نقدی پرداخت می شود.

    جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد:دولت در بودجه سال آینده به 4/7 میلیون نفر افراد مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) که شامل 3/9میلیون نفر مستمری بگیر و 800 هزار نفر مددجوی موردی و پشت نوبتی می شود یارانه پرداخت می کند.

    وی ادامه داد:همچنین دولت به حدود 3/6میلیون نفر مددجویان تحت پوشش بهزیستی که شامل 1/3 میلون نفر مستمری بگیران و 2/3 میلیون نفر نیازمندان موردی و پشت نوبتی می شود یارانه پرداخت می کند،همچنین یارانه به 1/2 میلیون نفر زنان سرپرست خانوار ارائه می شود .

    وی ادامه داد:به افراد ساکن در دهستان های با ضریب 6،7،8،9 که این ضرایب در خصوص محرومیت و فقر روستایی های است، یارانه پرداخت می شود که شامل حدود 8میلیون نفر در 1598 دهستان در کشور است همچنین به یک میلیون نفر بیماران خاص و صعب العلاج، یارانه پرداخت می شود.

    یارانه بازنشستگان با حقوق کمتر از یک میلیون تومان در سال آینده قطع نمی شود

    جعفرزاده ایمن آبادی افزود:به گروه های نیازمند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی که شامل حدود 11 میلیون نفر است یارانه پرداخت می شود که شامل 5 میلیون و 300هزار نفر کارگران ساختمانی بیمه شده و  پشت نوبتی ، 3 میلیون و 250هزار نفر رانندگان برون شهری، یک میلیون و 150هزار نفر قالیبافان، 710هزار نفر صیادان و 250هزار نفر طلبه، 90هزار نفر خادمان مساجد، 280هزار نفر باربران، یک میلیون نفر عشایر و 4/8 میلیون نفر بازنشستگان با حقوق کمتر از یک میلیون تومان بعلاوه افراد تحت تکلف و حدود 2 میلیون و 950هزار نفر نیازمند دریافت یارانه نیز یارانه نقدی پرداخت می شود.

    حدود 34میلیون و 500هزار نفر از جمعیت یارانه بگیر کشور کم می شود

    وی ادامه داد:حدود 34میلیون و 500هزار نفر از جمعیت یارانه بگیر کشور کم می شود و پیش بینی می شود با انجام این مهم ،حدود 18 هزار و 800میلیارد تومان منابع  مالی حاصل شود که تماما صرف اشتغال جوانان می شود.

    پیشنهاد پرداخت یارانه نقدی به بازنشستگان با حقوق کمتر از دو میلیون تومان

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالغ بر 50درصد جمعیت ایران در سال آینده یارانه نقدی دریافت می کنند،افزود:باید در کشور فقرزدایی شود و تنها نیازمندان واقعی یارانه دریافت کنند البته شخصا پیشنهاد خواهم داد به بازنشستگان با حقوق کمتر از دو میلیون تومان در سال آینده یارانه نقدی پرداخت شود.

    برچسب ها