عصر خودرو

سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری وزارت نفت در خوزستان

عصر بازار- استاندار خوزستان با بیان اینکه در زمینه نفت برای توسعه مخازن خوزستان اقدامات بزرگی انجام شده که اشتغال گسترده ای را به همراه دارد گفت: وزارت نفت قرار است در این حوزه سرمایه گذاری پنج میلیارد دلاری داشته باشد.

سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری وزارت نفت در خوزستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایران آنلاین, غلامرضا شریعتی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان که با حضور معاون اول رییس جمهور و جمعی از وزرای کابینه در اهواز برگزار شد، افزود: این سرمایه گذاری در 2سال آینده 10 تا 15 هزار نفر اشتغالزایی خوزستان در پی خواهد داشت.

    وی در ادامه با بیان اینکه دنبال ایجاد اشتغال مستمر در خوزستان هستیم گفت: چهار هزار و 800 میلیارد ریال در حوزه اشتغالزایی روستایی به خوزستان اختصاص یافته است.
    وی گفت: آمادگی داریم که در حوزه صنایع تبدیلی و کشاورزی با بانک کشاورزی قرارداد منعقد کنیم تا روند اعطای تسهیلات را سرعت ببخشیم‌.
    شریعتی افزود: فروردین امسال نشستی برای بررسی مشکلات خوزستان در هیات دولت تشکیل شد که در آن برنامه، جامعی پیرامون پنج مساله اساسی خوزستان مصوب شد.
    استاندار خوزستان گفت: مساله نخست بررسی آب و فاضلاب خوزستان بود که قرار است در مدت سه سال مساله آب شرب خوزستان حل شود. یکی از پروژه های بزرگ آبرسانی با عنوان طرح غدیر بالغ بر 1600 روستا و 25 شهر را در بر می گیرد.
    شریعتی با تاکید براینکه این طرح حدود 35 درصد پیشرفت داشته یادآور شد: این طرح در 2 سال نخست پیشرفت کندی داشت اما پس از این مصوبه با مساعدت رییس جمهوری پروژه فعال شد.
    وی با اشاره به اینکه 12 هزار میلیارد ریال از سوی سازمان برنامه ریزی به این پروژه اختصاص یافته و بقیه توسط پیمانکار و کارفرما باید تامین شود، گفت: تاکنون سازمان برنامه و بودجه پنج میلیارد ریال به صورت اسناد خزانه پرداخت کرده و 2 هزار میلیارد ریال باقی مانده که قرار است تزریق شود.
    استاندار خوزستان یادآور شد: پروژه بعدی شامل تامین آب شمال شرق خوزستان است که آبرسانی به حدود 480 روستا و آبرسانی به 19 هزار هکتار زمین کشاورزی است و مزایده آن انجام شد و در 2 روز آینده هیات نروژی و ایرانی پیرامون این پروژه مذاکره می کنند.
    وی درخصوص پروژه آبرسانی جنوب شرق خوزستان نیز گفت: این طرح شامل آبرسانی به بهبهان، امیدیه، رامشیر و چند شهر دیگر است که مزایده آن درحال انجام است.
    شریعتی ادامه داد:45 تصفیه خانه فاضلاب برای پنج شهر جدید خوزستان نیز به صورت فایناینس درحال انجام است.
    وی با بیان اینکه میزان هدر رفت آب در خوزستان 40 درصد است گفت:متوسط کشوری این رقم 25 است از همین رو مصوب شد که سالانه سه هزار میلیارد ریال برای اصلاح مصرف آب شرب انجام شود.
    استاندار درخصوص معضل گرد و غبار خوزستان هم اظهار کرد: با تلاش وزارت جهاد کشاورزی، پارسال در 6 هزار و 20 هکتار کشت نهال صورت گرفت. امسال نیز متعهد شده ایم که در 30 هزار هکتار دیگر انجام شود.
    وی ادامه داد: جهاد نصر با حفر 47 کیلومتر کانال کار بزرگی برای آبرسانی در این مناطق انجام داده است. از 15 هزار هکتار زمین درکشور که باید مالچ پاشی شود حدود 12 هزار و 300 هکتار آن متعلق به خوزستان است.
    وی به معضل برق خوزستان هم اشاره و یادآور شد: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده اما سرعت آن به اندازه پروژه فاضلاب و گردو غبار نبوده است.
    وی به فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی نیز اشاره و افزود: با تاکید دولت فاز دوم نیز در حال رسیدگی است تا آب مورد نیاز فاز دوم تخصیص داده شود. امیدواریم که این کار تداوم داشته باشد.
    معاون اول رئیس جمهوری بعدازظهر دوشنبه برای سفری 2 روزه و به منظور بهره برداری از چند طرح مهم اقتصادی در راس هیاتی وارد خوزستان شد.
    محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و محمد شریعتمداری وزیر صنعت،معدن و تجارت، مرتضی بانک مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ، عیسی کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان ، معاون اول رییس جمهوری را دراین سفر همراهی می کنند.

    برچسب ها