عصر خودرو

لاهوتی خبر داد:

نرخ سود اسناد خزانه اسلامی معادل سود بانکی است

عصر بازار: عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بدهی دولت به پیمانکاران چیزی نزیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان است،‌ گفت: ارائه اسناد خزانه اسلامی به پیمانکاران برای رد دیون گزینه تحمیلی است.

نرخ سود اسناد خزانه اسلامی معادل سود بانکی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مهرداد لاهوتی با اشاره به بدهی 40 هزار میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران،‌ اظهار کرد: بدهی دولت به پیمانکاران معادل یک سال بودجه پروژه های عمرانی است.

    وی با بیان اینکه نگران وضعیت 3 هزار پروژه عمرانی نیمه تمام هستیم،‌ ادامه داد: ساخت این تعداد پروژه عمرانی به 500 هزار میلیارد اعتبار و بودجه نیاز دارد،‌ این در حالی است که دولت در خوشبینانه ترین حالت برای بخش عمرانی 20 هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

    عضو کمیسیون عمران گفت: معتقدم یکی از راهکارهای تسویه بدهی های پیمانکاران واگذاری پروژه ها است چراکه پیمانکاران از انتشار اسناد خزانه اسلامی و اوراق مشارکت استقبال چندانی نکردند.

    لاهوتی با بیان اینکه ارائه اسناد خزانه اسلامی بری تسویه بدهی گزینه تحمیلی برای پیمانکاران است،‌ افزود: در حال حاضر پیمانکاران گزینه دیگری به غیر از قبول این اوراق و اسناد ندارند.  

    وی با بیان اینکه نرخ سود اسناد خزانه اسلامی معادل نرخ سود بانکی تعیین شده است،‌ اظهار کرد: در حالی که قرار است معادل 35 هزار میلیارد تومان اسناد و اوراق منتشر شود اما پیمانکاران تمایلی برای خرید این اوراق ندارند و در بهترین حالت 3 هزار اسناد و اوراق خریداری خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها