عصر خودرو

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت :

سهم صنعت در اقتصاد ملی ۴۰ درصد اعلام شد

عصر بازار- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۴۰ درصد اقتصاد کشور حاصل این بخش است، گفت: صنعت کشور در همچنان پیشرفت می کند و تلاش های زیادی در سال های اخیر انجام شده است.

سهم صنعت در اقتصاد ملی ۴۰ درصد اعلام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا،«رضا رحمانی» شامگاه دوشنبه در جشنواره ملی تولید کنندگان و مدیران جوان که در مرکز همایش های صدا و سیما با حضور نعمت زاده وزیر سابق صنعت،معدن،تجارت، «علی اکبر صالحی»رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مدیران کشور در محل مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شده بود ،افزود:مدیران جوان در این جشنواره درد دلهای خود را از حوزه صنعت بازگو کردند اما در دولت یازدهم و ادامه آن در دولت دوزادهم وزارت صنعت گامهای خوبی را برداشته و بر می دارد.
    وی گفت: از 250مورد سرمایه گذاری خارجی حدود 110 طرح افتتاح و بقیه بین 10تا بیش از 90درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
    وی اضافه کرد: عمده این سرمایه گذاری های خارجی از سوی کشورهای کره ای،چینی و یا اروپایی است.
    رحمانی بیان داشت: انتقادهایی که به حوزه صنعت از سوی مدیران جوان این بخش می شود شاید حاصل اطلاع رسانی محدود وزارت صنعت ،معدن و تجارت است.
    قائم مقام وزیر صنعت در خصوص اخذ مالیات از صنعتگران که یکی از مدیران به آن اشاره کرد مبنی بر اینکه باید برای صنعتگران مالیات حذف شود،گفت: ما مصوبات خوبی در این خصوص داریم به طوری که از پنج تا 20سال هم برای برخی از صنایع در مناطق مختلف کشور معافیت داریم.
    وی همچنین در خصوص بخش معدن گفت: شاه بیت وزارت صنعت بخش معدن است .
    رحمانی ادامه داد: در دولت یازدهم 55میلیون تن به ظرفیت فولاد اضافه شد و برای زیر ساخت ها در این بخش 14میلیارد یورو سرمایه گذاری کرده ایم.
    وی صادرات را اولویت اول دولت های یازدهم و دوازدهم دانست و اظهار داشت: در بودجه سال 97 معادل 16هزار میلیارد تومان برای توسعه اشتغال در نظر گرفته شده است.
    قائم مقام وزیر صنعت ادامه داد: هر هفته با تشکل های صنعتی نشست دارم که نتایج این نشست ها را در اختیار وزیر صنعت می گذاریم.
    وی یادآور شد: هم اکنون سه هزار واحد صنعتی و 90هزار واحد صنفی در کشور فعال است که نیاز به برنامه ریزی دارند.
    رحمانی در پایان گفت: با اقدامات انجام شده نوید روزهای خوشی را برای صنعت کشور خواهیم داشت.
    در پایان این مراسم از مدیران جوان نمونه تقدیر شد.

    برچسب ها