عصر خودرو

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

روس‌ها ۶ هزار و ۸۰۰ واگن باری برای ایران می‌سازند

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد ساخت ۶ هزار و ۸۰۰ دستگاه واگن باری با روس ها داریم که بخش اعظم آن، در ایران ساخته می شود.

روس‌ها ۶ هزار و ۸۰۰ واگن باری برای ایران می‌سازند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، عباس آخوندی با بیان اینکه امسال 5 مرکز استان در کشور را به شبکه حمل و نقل ریلی وصل می کنیم، اظهار داشت: خوشبختانه این طرح‌ها 90 درصد پیشرفت داشته اند که همه آنها، امسال به بهره برداری رسیده و زیر بار می روند.

    وی افزود: طبق این برنامه، اقدامات اجرایی کرمانشاه به اتمام رسیده و همدان نیز مورد بهره برداری قرار گرفته و کار ارومیه، قزوین رشت و مسیر جدید میانه به بستان آباد و از آنجا به سمت تبریز هم در دست اجرا است.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال 516 کیلومتر ریل جدید افتتاح می شود، افزود: با توجه به کارهایی که سال گذشته تمام شد، اما به بهره برداری نرسید امسال 919 کیلومتر راه آهن جدید مورد بهره برداری قرار می گیرد.

    آخوندی با بیان اینکه برای 6 هزار و 800 واگن باری قرارداد همکاری با روس ها داریم که بخش اعظم این واگن ها در ایران ساخته می شود، افزود: برای سه سال آینده، بخش عمده واگن سازی ایران مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و همین الان هم فعال است.

    وی خاطرنشان کرد: با شرکت مشترک ایرانی و کره ای قرارداد ساخت 540 واگن برای استفاده در حمل و نقل حومه ای به امضا رسانده ایم؛ ضمن اینکه قراردادهای جدید خرید و ساخت واگن های مسافری با آلمان ها، روس ها و کره ای ها هم در دست اقدام داریم.

    برچسب ها