عصر خودرو

معامله ۳۸ میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی

عصر بازار- بیش از ۳۸ میلیون کیلووات ساعت در بازار برق بورس انرژی معامله شد.

معامله ۳۸ میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، در معاملات روز جاری بورس انرژی، کالاهای برش سنگین پتروشیمی جم و متانول پتروشیمی شیراز در رینگ داخلی عرضه خواهد شد. افزون بر این، بازار فیزیکی بورس انرژی روز گذشته میزبان عرضه کالاهای برش سنگین، پنتان و سوخت کوره سبک پتروشیمی تبریز، آیزوریسایکل و نفتای سبک پالایش نفت تهران، نفتای سبک و حلال 404 پالایش نفت شیراز، متانول پتروشیمی زاگرس و پنتان پلاس پتروشیمی پارس در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت تبریز و گاز مایع پالایش گاز فجر جم، پالایش گاز سرخون و قشم و گاز مایع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از تاسیسات بندرعباس در رینگ بین الملل بود که با 19.781 تن، ارزش معاملات به بیش از 368 میلیارد و 640 میلیون ریال رسید.

    در عین حال از نکات قابل توجه معاملات روز گذشته می توان به معامله 506 تن پنتان پلاس پتروشیمی پارس در رینگ داخلی بازار فیزیکی اشاره کرد که نخستین معامله این کالا طی سال جاری به شمار می رود.

    رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی

    همچنین در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی معامله گاز مایع پالایش گاز سرخون و قشم و گاز مایع پالایش گاز فجر جم به وقوع پیوست. افزون بر این، در جریان معاملات روز گذشته بورس انرژی و در بازار برق بورس انرژی  معامله 3 میلیون و 640 هزار قرارداد معادل 38 میلیون و 70 هزار کیلووات ساعت به ارزش 11 میلیارد و 487 میلیون ریال انجام شد.

    در سویی دیگر روز گذشته، نمادهای بارپایه، میان باری، بارپیک و کم باری با متوسط قیمت 286، 318، 346 و 318 ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت. این گزارش می افزاید، در معاملات روز گذشته نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 20 دی 96 گشایش و نمادهای بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 24 آذر 96 متوقف و فرایند تحویل آنها آغاز شد.

    برچسب ها