عصر خودرو

سخنگوی دولت خبر داد:

معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعمال می‌شود

کاهش بهره مالکانه معادن

عصر بازار- محمد باقر تویخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص مالیات تجدید ارزیابی دارایی‌ها گفت: در سال ۹۷ هر شرکتی که بخواهد تجدید ارزیابی دارایی انجام بدهد، می‌تواند پس از اعلام و درخواست خود از این معافیت برخوردار شود.

معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی‌ها اعمال می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس 24، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص مالیات تجدید ارزیابی دارایی‌ها بیان کرد: در سال 97 هر شرکتی که بخواهد تجدید ارزیابی دارایی انجام بدهد می‌تواند پس از اعلام و درخواست خود از این معافبت برخوردار شود.
    وی گفت: در سال 97 این امکان برای شرکت‌های متقاضی دیده شده که در صورت داشتن مجوزهای لازم بتوانند از معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارابی ها استفاده کنند و بتوانند از فرصت اصلاح ساختار استفاده کنند.
    سهام ایران خودرو داغ می‌شود
    سهام ایران خودرو از پایان سال 94 تا کنون در حالی به دلیل استفاده نکردن شرکت از فرصت تجدید ارزیابی دارایی ها به حاشیه رفته است که امروز نماد «خودرو» پس از مدت ها صف خرید قابل توجهی را به خود دید. یکی از دلایل این صف خرید برنامه فروش بلوکی سهم توسط سرمایه گذاری سمند است. این در حالی است که سخنگوی دولت ساعتی قبل در حاشبه نشست خبری خود درباره بودجه 97، خبر مهمی داده که می‌تواند بهانه جدیدی برای تشدید اقبال بازار سهام به سهام غول خودروسازی ایران باشد.
    کاهش بهره مالکانه
    این مقام دولتی در خصوص میزان بهره مالکانه بهره برداران از معادن در سال 97 هم گفت: بهره مالکانه سال 96 معادل 1200 میلیارد تومان بود که در بودجه سال 97 به 1050 میلیارد تومان رسیده است.
    نوبخت در خصوصر تدابیر جدید در بودجه 97 برای بازار سرمایه نیز توضیح داد: در بودجه 97 برای بازار سرمایه، مکانیزمی برای استفاده از منابع غیر دولتی در تبصره 18 تعبیه شده است، اما غیر از این مورد تفاوتی نسبت به سال گذشته شاهد نیستیم.

    منبع: بورس 24
     

    برچسب ها