عصر خودرو

جیره‌بندی گاز کاربران صنعتی در چین

عصر بازار- شرکت ملی نفت چین فروش گاز طبیعی به صنایع در سراسر این کشور را محدود کرد تا سوخت بیشتری را برای گرمایش خانه‌ها در بخش شمالی چین فراهم کند.

جیره‌بندی گاز کاربران صنعتی در چین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، این اقدام در واکنش به دستورالعمل کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین صورت می‌گیرد که از دولت‌های محلی و تامین‌کنندگان گاز خواسته است با کمبود گاز در شمال کشور مقابله کنند.

    یک گروه صنعتی در شمال شرقی چین اعلام کرد احتمالا با کمبود گاز مواجه خواهد شد و شرکت CNPC را مقصر دانست.

    شرکت CNPC در بیانیه‌ای اعلام کرد عرضه گاز طبیعی به صنایع پتروشیمی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و فروش مستقیم به سایر کاربران صنعتی به تدریج کاهش پیدا می‌کند تا گرمایش مردم در فصل زمستان تامین شود. این شرکت اعلام کرد با دولت‌های منطقه‌ای برای تضمین تامین گاز برای کاربران مسکونی همکاری خواهد کرد.

    انجمن نفت و گاز گوانگ ‌دانگ در بیانیه‌ای اعلام کرد شرکت CNPC که عرضه‌کننده اصلی گاز به مناطق شمالی است، در پیش‌بینی رشد چشمگیر تقاضا برای گاز پس از اجرای ممنوعیت استفاده از زغال سنگ و پروژه‌های تبدیل گاز به زغال سنگ، کوتاهی کرده است. استان جنوبی گوانگ ‌دانگ احتمال با سردتر شدن هوا با کمبود گاز مواجه می‌شود و عرضه از شمال کاهش بیشتری پیدا می‌کند.

    طبق آمار کمیسیون توسعه ملی چین، سوئیچ کاربران صنعتی و مسکونی به گاز، میزان تقاضا را در 10 ماه نخست امسال 19 درصد بالا برد. اداره انرژی گوئیژو روز جمعه اعلام کرد چین با کمبود روزانه 40 میلیون متر مکعب گاز روبروست.

    برچسب ها