عصر خودرو

مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی وزارت صنعت اعلام کرد؛

سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد دلاری خارجی‌ها در ایران

عصر بازار- مدیرکل سرمایه‌ گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام این که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ۱۱ میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری خارجی در حوزه صنعت، معدن و تجارت مدنظر قرار گرفته، گفت: آلمان، ایتالیا و چین به ترتیب بیشترین میزان سرمایه‌ گذاری خارجی را در ایران داشته‌اند.

سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد دلاری خارجی‌ها در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، افروز بهرامی در نشست خبری که امروز (دوشنبه) در وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور معاون صنایع این وزارتخانه و نیز قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امر تولید برگزار شد، درباره آخرین وضعیت سرمایه‌ گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور، اظهار کرد: از زمان آغاز به کار دولت دوازدهم تاکنون دو میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری خارجی جذب شده است.

    وی با اشاره به این‌که از ابتدای دولت یازدهم تاکنون حدود 11 میلیارد دلار به تصویب هیات سرمایه‌ گذاری خارجی رسیده است، گفت: این رقم مربوط به 252 پروژه در حوزه صنعت، معدن و تجارت بوده که 106 پروژه در حال بهره‌برداری است.

    مدیرکل سرمایه‌ گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که از زمان آغاز به کار دولت دوازدهم دو میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری برای 38 پروژه به تصویب رسیده است، یادآور شد: پیش از این چین در رتبه اول سرمایه‌ گذاران خارجی قرار داشت که در حال حاضر به ترتیب آلمان، ایتالیا و چین در رتبه اول تا سوم قرار گرفتند. علاوه بر این در فارس، بوشهر و کرمان به ترتیب بیشترین سرمایه‌ گذاری خارجی صورت پذیرفته است.

    بهرامی ادامه داد: طی 20 سال گذشته 40 میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت مدنظر قرار گرفته که به طور متوسط سالانه معادل دو میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری خارجی به شمار می‌آید.

    برچسب ها