عصر خودرو

عضو اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد:

دلایل افزایش شاخص بورس و شروط تداوم رونق در ماه های آینده

عصر بازار- عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان دلایل افزایش قیمت ها و شاخص بورس، شروط رونق پایدار بازار سهام در ماه های آینده را اعلام کرد.

دلایل افزایش شاخص بورس و شروط تداوم رونق در ماه های آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مهدی شریفی نیک نفس با اشاره به بهبود شرایط بازار سهام در ماه های اخیر، درباره شروط رونق پایدار بورس در ماه های آینده گفت: بخشی از بهبود بازار سرمایه ناشی از اثر افزایش دلار در محصولات صادراتی مثل فولاد، پتروشیمی و فرآورده های نفتی و تعدیل سود شرکت های صادرات محور است .

    وی افزود: تسهیلات و جوائز صادراتی تعهداتی است که دولت در قبال صادرکننده ملزم به انجام آن بوده و اگر دولت به موقع به این تعهدات عمل کند و مطالبات شرکت ها در زمان مقرر پرداخت شود، کفه بورس همیشه به سمت رشد سنگینی خواهد کرد. از سوی دیگر تولید و فروش محصولات در نیمه دوم سال افزایش می یابد که می تواند بر تداوم رونق بورس موثر باشد.

    این عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به ارتباط رونق بورس به رونق اقتصاد، ادامه داد:  با توجه به حجم تولید شرکت ها، می توان چشم انداز اقتصادی روشنی را متصور بود و در این میان حل مسائل بانکی و مدیریت پرداخت تسهیلات شرکت ها به رونق پایدار در بازار سرمایه می انجامد.

    به گفته شریفی نیک نفس، دولت در صورت تمایل به تداوم رونق بورس ، باید با اقداماتی عمق بازار سرمایه را افزایش داده و از صادرکنندگان حمایت کند.

    برچسب ها