عصر خودرو

استیو کوهن به دنیای هج‌فاندها باز می‌گردد

عصر بازار- استیو کوهن میلیاردری که به خاطر استفاده از اطلاعات محرمانه در صنعت هج فاند (Hedge Fund) مدتی از فعالیت محروم بود، هفته‌ی آخر سپتامبر امسال مدارک طرح سرمایه‌گذاری جدید خود را منتشر کرد.

استیو کوهن به دنیای هج‌فاندها باز می‌گردد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، این طرح آخرین حرکت برای تثبیت جایگاه کوهن در راستای بازگشت به بازار سهام و جریان سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاران باید تحت شرایط ویژه و خاصی ـ با حداقل 100 میلیون دلار و سالانه 2.5درصد دستمزد از کل دارایی ـ سرمایه و پول خود را در اختیار کوهن بگذارند.
    به گزارش بلومبرگ، کوهن با این طرح ممکن است بین 2 تا 10 میلیارد سرمایه اضافه کند که این مقدار در طول تاریخ بی‌سابقه است. تا الان سرمایه‌داران، مشاوران و فعالان صنعت هج‌فاند به خاطر صحبت‌های مبهم و تقریبا عجیب و غریب نماینده‌های کوهن اطلاعات دقیقی از نحوه‌ی انجام این سرمایه‌گذاری ندارند. در عین حال اسم و سابقه کوهن در کنار این اعداد و ارقام برای این افراد خیلی اغواکننده است.
    کوهن که از سال 2014 به خاطر استفاده از اطلاعات محرمانه در معاملات و عدم توانایی در نظارت بر فعالیت‌های کارمندان مجموعه‌اش از فعالیت در هج‌فاند منع شده، در حال حاضر تنها شرکتی برای مدیریت دارایی‌های شخصی به ارزش 11 میلیارد دلار اداره می‌کند. این محرومیت تا ژانویه 2018 ادامه دارد.
    طبق گفته‌ها سلاطین و غول‌های سرمایه‌داری بیشترین میزان مشارکت را در سرمایه‌گذاری جدید کوهن خواهند داشت، اما بنیادها و مؤسساتی که دارای سرمایه‌های عمومی مانند کمک‌های مالی (دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و…) و حقوق بازنشتگی دولتی (برای آتش‌نشانان‌، پلیس و …) رغبتی به این طرح ندارند. چرا‌که این مراکز با تحقیق و تفحص عمومی مواجه خواهند شد و پاسخ‌گویی به عموم برای شرکت در طرح سرمایه‌گذاری فردی با اتهام استفاده از اطلاعات محرمانه ممکن است برایشان مشکل‌ساز شود.
    کوهن گفته شرکت‌هایی را برای نظارت به روند سرمایه‌گذاری در نظر گرفته تا از سرمایه و پول سرمایه‌گذاران محافظت کنند. البته سرمایه‌دارانی که به طور معمول از اقدامات هج فاندها مطلع‌اند، هنوز اطلاعی از جزئیات این طرح ندارند. به گفته‌ی یکی از نزدیکان کوهن، او هنوز برای بازگشت به صحنه شک دارد و نسبت به اجرای این طرح مطمئن نیست.
    کارمندان شرکت خصوصی کوهن که تنها با اموال میلیاردی او سرمایه‌گذاری می‌کنند، امیدوارند کوهن با جذب سرمایه‌ی خارجی به کار خود در هج‌فاند ادامه بدهد و این نشانه‌ی خوبی برای ثبات شغلی آن‌ها و گسترش و پیشرفت کارشان خواهد بود.
    کوهن هنوز هم ستایشگران بی‌شماری دارد. کسانی که به واسطه‌ی کار برای او یا سرمایه‌گذاری از طریق شرکت کوهن ثروتمند شده‌اند. خود او هم در چند سال گذشته سعی کرده تصویر بهتری از خودش ارائه بدهد تا اتهاماتش در پرونده‌های اخیر نادیده گرفته شوند. به عنوان مثال کارمندان پیشین وزارت دادگستری و یک شرکت مشاوره را استخدام کرده تا فارغ‌التحصیل‌های کالج را برای کار در امور سرمایه‌گذاری جذب کرده و تعلیم بدهند. با همه‌ی این تلاش‌ها، خیلی از سرمایه‌گذاران بالقوه با قاطعیت به سرمایه‌گذاری در طرح جدید شرکت کوهن جواب منفی می‌دهند.

    برچسب ها