عصر خودرو

افزایش نیاز به پژوهش با ظهور روش‌های نوین بانکداری

عصر بازار- پژوهشگر برتر ششمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در حوزه پول و بانک گفت: رقابت بین بانک‌ها و حرکت به سمت روش‌های نوین بانکداری نیاز به پژوهش را در نظام بانکی افزایش داده است.

افزایش نیاز به پژوهش با ظهور روش‌های نوین بانکداری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، طاهره علی حیدری بیوکی اظهارداشت: موضوع پژوهش در حوزه بانکی را باید از دو بعد نگاه کرد؛ اول اینکه آیا نظام بانکی ماهیت پژوهش را پذیرفته است و دوم اینکه آیا پژوهش‌های انجام شده کاربردی است یا خیر.

    وی افزود: اگر بتوانیم کاری کنیم که نظام بانکی نتایج پژوهش‌ها را به صورت عملی احساس کند پژوهش نیز جایگاه خود را پیدا می‌کند؛ امروزه شاید پژوهش مورد توجه مسئولان و مدیران ارشد نظام بانکی باشد اما هنوز این جایگاه آن طور که باید در بدنه بانک‌ها شناخته شده نیست.

    کارشناس اداره پژوهش و مدیریت ریسک بانک توسعه صادرات با بیان اینکه بانک‌های خصوصی نسبت به بانک‌های دولتی توجه بیشتری به پژوهش دارند، گفت: بانک‌های خصوصی بیشتر در پی رقابت و روش‌های نوین بانکداری هستند اما در بانک‌های دولتی این نیاز کمتر احساس شده است.

    وی ادامه داد: گذر زمان این احساس نیاز را ایجاد می‌کند اما باید به کمک کاتالیزورهایی این حس را ایجاد کنیم، واحدهای پژوهش بانک‌ها باید پروژه‌های زودبازده تعریف کنند که با پیچیدگی کمتر، اثرات عمیق داشته باشد تا بستر لازم فراهم شود و افراد خود برای حرکت به سمت پژوهش انگیزه پیدا کنند.

    این پژوهشگر برتر با بیان پیشنهادهایی برای اینکه اثرات برگزاری مراسم هفته پژوهش بیشتر شود، گفت: باید اطلاع‌رسانی گسترده‌ای نسبت به برگزاری مراسم انجام شود و پیگیری، پایش و انتقال نتایج در طول سال تداوم داشته باشد و مختص به یک روز یا یک هفته نشود.

    گفتنی است؛ هفتمین مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری در حوزه پول و بانک روز سه‌شنبه 21 آذر 1396 در سالن اجتماعات بانک مرکزی برگزار و از آثار منتخب حوزه پول و بانک و پژوهشگران برتر نظام بانکی تقدیر خواهد شد.

    برچسب ها