عصر خودرو

در معاملات امروز بازارهای جهانی؛

حباب قیمت بیت‌کوین از مرز ۱۸۰۰۰دلار عبور کرد

عصر بازار- شیفتگی پول دیجیتال وارد فصل جدیدی شد؛ با آغاز ارائه اوراق سهام بیت‌کوین، ارزش این اوراق یک پنجم رشد کرد. سهام آسیایی هم با خوش‌بینی نسبت به رشد جهانی، تقویت شد.

حباب قیمت بیت‌کوین از مرز ۱۸۰۰۰دلار عبور کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، شیفتگی پول دیجیتال وارد فصل جدیدی  شد؛ آغاز ارائه اوراق سهام بیت‌کوین که همگان به دقت اخبار آن را مورد توجه قرار داده‌اند، ارزش این اوراق را یک پنجم افزایش داد. سهام آسیایی هم با خوش‌بینی نسبت به رشد جهانی، تقویت شد.

    قراردادهای اوراق بیت‌کوین که از عصر یکشنبه در بورس سیبوئه در نیویورک با قیمت اولیه 15460 دلار ارائه شد، بیشترین معاملات روز را به خود اختصاص داد و قیمت این اوراق ظرف چند ساعت به 18700 دلار رسید که رشدی 21 درصدی است. این اوراق در نهایت در قیمت 17550 دلار بسته شد که بیش از 1600 دلار نسبت به بورس دیجیتال ژمینی گران‌تر بود.

    این اوراق، قراردادهایی بر پایه پول نقد هستند که قیمت آنها بر اساس قیمت مزایده بیت‌کوین در بورس آنلاین دیجیتال ژمینی به دلار آمریکا تعیین می‌شود. مالکیت و مدیریت این بورس به عهده پیشگامان ارز دیجیتال، کامرون و تایلر وینکل‌ووس، می‌باشد.

    ارز دیجیتال امسال قانون جاذبه را نقض کرده است و با رشدی 15 برابری توجه سازمان‌ها و موسسات مالی و هزاران علامت سوال را به سوی خود جلب کرده است.

    رییس بانک مرکزی نیوزلند، گرنت اسپنسر، روز یکشنبه گفت: به نظر می‌رسد بیت‌کوین یک مورد کلاسیک از حباب باشد.

    او به تلویزیون نیوزلند گفت: شما هرگز نمی‌دانید که یک حباب قبل از این که بترکد چقدر رشد خواهد کرد.

    اما به دنبال داده‌های قوی اشتغال آمریکا و داده‌های فراتر از انتظار تجارت چین در روز جمعه، سهام آسیایی روز دوشنبه را با قدرت آغاز کردند.

    شاخص گسترده آسیا اقیانوسیه خارج ژاپن ام‌اس‌سی‌آی 0.4 درصد رشد کرد و از پایین‌ترین مقدار دو ماهه 542.27 واحد که اخیرا ثبت کرده بود فاصله خوبی گرفت.

    نیکی225 ژاپن 0.4 درصد به ارزش خود افزود.

    در چین هم سهام به رشد خود ادامه دادند و شاخص شرکت‌های بزرگ تکنولوژی سی‌اس‌آی300 جهشی 0.9 درصدی کرد. در هنگ‌کنگ هم شاخص هانگ‌سنگ 0.5 درصد بالا رفت.

    سرمایه‌گذاران بازار ارز در آغاز هفته مهم سیاست‌گذاری جهانی که فدرال رزرو آمریکا تنها بانک مهمی است که انتظار می‌رود نرخ بهره خود را در آن افزایش دهد، محتاط هستند. به احتمال زیاد بانک مرکزی اروپا و بانک انگلستان نرخ بهره خود را ثابت نگاه خواهند داشت.

    دلار در برابر ین رشد کرد و به بالاترین نرخ یک ماهه خود نزدیک شد. دلار در هفته گذشته میلادی 1.2 درصد در برابر ین رشد کرد.

    شاخص طلا، اسپات‌گلد تقریبا بدون تغییر بود و در نرخ 1248.06 دلار برای هر اونس معامله شد.

    برچسب ها