عصر خودرو

در بازار معاملات جهانی؛

شاخص بورس آسیا جهش زد

عصر بازار- شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز دوشنبه با ۴ دهم درصد سیر صعودی شروع بکار کرد؛ ضمن اینکه بیت کوین هم در معاملات آتی در آمریکا فعالیت خود را آغاز کرد.

شاخص بورس آسیا جهش زد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا ، در حالیکه شاخص بورس کشورهای آسیایی در روز دوشنبه به دلیل خوشبینی از رشد اقتصاد جهانی بالا آمد، ارزهای رمزنگار هم با قرار گرفتن در معاملات آتی وارد فصل جدیدی از تجارت شدند و با رشد ارزش شروع بکار کردند.

    در همین حال در بعداز ظهر روز یکشنبه در بورس کالا شیکاگو هر واحد بیت کوین در ابتدا 15 هزار و 460 دلار بود که با نوسان قیمت به 18 هزار و 700 دلار رسید و در نهایت در برابر 17 هزار و550 دلار معامله شد.
    همچنین قرار دادهای آتی بر پایه تسویه حساب با قیمت بیت کوین به دلار آمریکا انجام می پذیرد.   در حال حاضر سرمایه بازار بیت کوین در حدود 240 میلیارد دلار است که حاکی از افزایش قیمت 15 برابری این ارز محبوب دیجیتالی از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون است.

    همچنین شاخص بورس آسیا-اقیانوسیه به دلیل آمار بالای اشتغالزایی آمریکا و تجارت بیش از حد انتظار چین رشد کرد و میانگین آن 4 دهم درصد جهش داشت و با قرار گرفتن در 532.27 واحد به بیشترین سطح خود در بیش از 2 ماه اخیر رسید.
    شاخص بورس نیکی ژاپن 4 دهم درصد بالا آمد و در چین شاخص CSI300 هم 9 دهم درصد افزایش پیدا کرد؛ ضمن اینکه شاخص بورس هنگ سنگ هنگ کنگ هم 5 دهم درصد روند صعودی به خود گرفت.

    در بازار جهانی ارز، دلار آمریکا در برابر ین ژاپن به بیشترین رقم در حدود یک ماه اخیر رسید و شاخص دلار در برابر 6 سبد اصلی ارز جهان با مقاومت رکورد نزدیک به بالاترین سطح خود در 3 هفته اخیر را حفظ کرد. قیمت منطقه ای طلا هم با کمی تغییر در برابر یک هزار و 248 دلار و 6 سنت معامله شد.

    برچسب ها