عصر خودرو

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات :

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در یک سال گذشته بیش از۳۵۰ میلیون یورو فاینانس جذب کرد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، از جذب بیش از ۳۵۰ میلیون یورو فاینانس از سوی این شرکت در یک سال گذشته خبر داد که عمده آنها در کارخانه گل گهر سیرجان استفاده شده است.

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در یک سال گذشته بیش از۳۵۰ میلیون یورو فاینانس جذب کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، عزیز الله انصاری  امروز (دوشنبه) درباره همکاری این شرکت با سرمایه گذاران خارجی در یک سال گذشته گفت: از آنجا که ریسک فعالیت در ایران بالاست، خارجی ها کمتر حاضر به سرمایه گذاری هستند اما به عنوان فاینانسور ( حامی مالی )فعالیت می کنند.
    به گفته وی، در مقوله فاینانس ( تامین منابع مالی )شاهد حضور 2 دسته مراجعه کننده ایم، دسته نخست از سوی دلالان معرفی می شوند و تاکنون همه افرادی که به این شیوه معرفی شدند را رد کردیم.
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات یادآور شد: تاکنون فاینانسورهایی از چین، آلمان، ایتالیا و برخی کشورها به این شرکت مراجعه کردند که انتقال فناوری و آموزش نیروی انسانی نیز مطالبه اصلی این شرکت از آنها عنوان شده است.
    وی با اشاره به برداشته شدن برخی محدودیت ها پس از اجرای برجام گفت: نقل و انتقال پول به سختی انجام می شود و سعودی ها نیز در منطقه با فشارهایی که به سایر کشورها وارد می کنند، به نقش آفرینی منفی خود ادامه می دهند.
    عصاری بیان داشت: چند صباحی است که حضور فاینانسورها برای تامین مالی پروژه ها فروکش کرده و همه منتظرند تا ببینند برجام چه سر و شکلی پیدا خواهد کرد.
    وی با اشاره به گران بودن تهیه پول از داخل، تاکید کرد: چاره ای جز جذب پول خارجی وجود ندارد.

    ** تهیه کاتالیست هیدروکراکینگ برای نخستین بار
    این فعال معدنی با اشاره به تکمیل پروژه های نیمه تمام این گروه در یک سال گذشته گفت: شهریور پارسال کنسانتره صبا نور شهرک از پیشرفت 60 درصدی، گندله همدان از پیشرفت 62 درصدی، کک طبس از پیشرفت 88 درصدی و سرمد ابرکوه از پیشرفت 85 درصدی برخوردار بودند که اکنون همه آنها به بهره برداری رسیده یا آماده بهره برداری هستند.
    وی با اشاره به فعالیت شرکت «کاتالیست ایرانیان» که شرکتی دانش بنیان و زیرمجموعه این گروه است، از تولید کاتالیست «هیدروکراکینگ» از سوی این شرکت برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: هیدروکراکینگ کاتالیستی استراتژیک در صنعت نفت است که با وجود سابقه بیش از یکصد ساله صنعت نفت ایران همچنان از خارج وارد می شود، اما امید است در آینده نزدیک به تولید انبوه برسد و از واردات آن بی نیاز شویم.
    مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات افزود: تولید کاتالیست اسید سولفوریک - استفاده در فرآوری مس- تولید کاتالیست DRA - استفاده در احیای مستقیم آهن اسفنجی و کاتالیست ATR - مورد استفاده در صنعت پتروشیمی سایر موفقیت هایی است که در این گروه و با فعالیت های شرکت دانش بنیان حاصل شده است.
    موضوع فعالیت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات شامل تاسیس، خرید، مشارکت در تامین منابع مالی و سرمایه گذاری در انواع شرکت ها، موسسات و واحدهای صنعتی و معدنی، ساختمانی، کشاورزی، خدماتی و انجام فعالیت های مالی و اعتباری در داخل کشور و همچنین انجام خدمات مشاوره ای در زمینه های تولید، سرمایه گذاری، توسعه و تکمیل، برنامه ریزی و بودجه بندی، تامین منابع مالی، بازاریابی و طراحی سیستم های مدیریتی، سرمایه گذاری در خارج از کشور بصورت مشارکتی و قبول و اعطا نمایندگی و انجام عملیات دیگری که بطور مستقیم و غیرمستقیم برای تحقق اهداف مزبور لازم است.
    این شرکت در سال 1377 به عنوان شرکت سهامی عام در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد و هم اکنون سهام این شرکت تحت نماد معادن مورد معامله قرار می گیرد.

    برچسب ها