عصر خودرو

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

حمایت مجلس از جذب سرمایه گذاری های جدید در صنعت پتروشیمی

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی از جذب سرمایه گذاری های جدید با هدف تکمیل و توسعه طر ح های پتروشیمی حمایت می کند.

حمایت مجلس از جذب سرمایه گذاری های جدید در صنعت پتروشیمی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران, اسداله قره خانی با بیان این که مجلس برای رفع مشکلات جذب سرمایه در صنعت پتروشیمی آمادگی دارد گفت: باید روند جذب سرمایه گذاری درصنعت پتروشیمی با هدف کاهش خام فروشی و تولید محصولات نهایی با همکاری دولت، مجلس و بخش خصوصی تسهیل شود و دراین روند مجلس آماده هرگونه همکاری و تعامل است.

    وی افزود: راهبرد مجلس حمایت از تولید داخل و گام برداشتن به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی است و مجلس با تقویت بخش نظارتی خود مشکلات بخش سرمایه‌ای در صنعت پتروشیمی را کاهش خواهد داد، همچنین قانون حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور وجود دارد و نیاز به تصویب قانون‌های متعدد دراین زمینه نیست.

    وی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی با هدف افزایش ظرفیت تولید در این صنعت پیشرو افزود: بعد از برجام زمینه برای جذب سرمایه خارجی به ویژه در صنعت پتروشیمی فراهم است که نباید این فرصت را از دست داد.

    قره خانی تصریح کرد: جذب سرمایه گذاری های جدید نیازمند همگرایی است و باید بر این نکته تاکید کرد که در صورت همکاری و تعامل میان تمامی متولیان امر می توان شاهد افزایش سرمایه گذاری ها در صنعت پتروشیمی کشورمان بود.

    سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: چنانچه می خواهیم اقتصاد کشور در مسیر توسعه گام بردارد، بهترین راه آن توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی و صادرات گسترده محصولات این صنعت است.

    وی ادامه داد: سرمایه گذاری در حوزه نفت باید در بخش فرآورده‌های مربوط به پتروشیمی همانند پتروپالایش متمرکز شود، همچنین باید به سمت این برویم که گازهای همراه نفت را پالایش کنیم و عناصر ارزشمندی مثل بوتان و متان را استخراج کنیم.

    برچسب ها