عصر خودرو

افزایش ۳۱ درصدی تجارت ایران و پاکستان

عصر بازار- سفیر ایران در پاکستان اظهار کرد: کمبود اطلاعات و نبود شناخت توانمندی‌های جامعه تجاری ایران و پاکستان در میان شرکت‌های دو کشور همسایه مسلمان مانعی سر راه تجارت بوده اما این شرایط بهبود یافته و حجم مبادلات دو کشور سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۳۱ درصدی تجارت ایران و پاکستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مهدی هنردوست در بازدید از اتاق صنایع و بازرگانی کراچی گفت: جوامع تجاری دو کشور از ظرفیت‌های و فرصت‌های یکدیگر کاملا ناآگاهند. بنابراین در کنار بهبود روابط اتاق بازرگانی کراچی با همتای ایرانی خود، ما باید روی تبادل اطلاعات، هیات‌های تجاری و سایر فعالیت‌های تبلیغاتی میان دو کشور تمرکز کنیم.

    سفیر ایران در پاکستان افزود: اشتراکات و مشابهت‌های زیادی بین دو کشور وجود دارد که نمی‌توان نظیرش را به آسانی بین کشورهای دیگر منطقه یافت.

    وی تاکید کرد که پتانسیل‌های همکاری زیادی بین دو قدرت منطقه‌ای دارای روابط همسایگی خوب و دوستی و برادری تاریخی وجود دارد.

    هنردوست بر این عقیده است که مشکلات منطقه‌ای نظیر تروریسم، قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر باید توسط کشورهای منطقه که درک، منافع و نگرانی‌های مشترکی دارند  حل شود.

    به گفته وی، ایران مایل است روابطش را با پاکستان با تمرکز بر تجارت که هر سال رو به رشد است،   شامل صادرات برق به پاکستان، احداث خط لوله گاز ایران - پاکستان، امضای پیمان تجارت آزاد و آغاز مباملات بانکی بین دو کشور برادر گسترش دهد.

    سفیر ایران در پاکستان همچنین گفت که تصمیم ایران برای گشایش بانک بازرگانی خود در پاکستان و امکان صدور ال سی توسط آن را از گام‌های مهم در راستای ارتقای روابط اقتصادی برشمرد.

    وی اظهار کرد که مذاکرات موافقت‌نامه تجارت آزاد بین ایران و پاکستان در جریان است و دو کشور نیز تمایل خود را برای تبدیل موافقت تجارت ترجیحی به تجارت آزاد بیان کرده‌اند و اسناد اولیه آن نیز بین طرفین مبادله شده است. با موافقت ایران با سند اولیه ارسالی توسط پاکستان، دو کشور در نظر دارند حجم روابط تجاری خود را که در حال حاضر 150 میلیون دلار است، از طریق پیمان تجارت آزاد به پنج میلیارد دلار افزایش دهند.

    برچسب ها