عصر خودرو

از سوی دبیرخانه جی‌یی‌سی‌اف:

چشم انداز بازار گاز جهان ۲۰۱۷ به‌زودی ارائه می‌شود

عصر بازار- چشم انداز بازار گاز جهان در سال ۲۰۱۷ به‌زودی از سوی دبیرخانه مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف) ارائه می‌شود.

چشم انداز بازار گاز جهان ۲۰۱۷ به‌زودی ارائه می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  در چشم انداز بازار گاز جهان در سال 2017 که قرار است در مقر مجمع کشورهای صادرکننده گاز در دوحه و با حضور محمدحسین عادلی، دبیرکل جی‌یی‌سی‌اف رونمایی شود، وضع اقتصاد کلان جهان، تقاضا برای انواع انرژی به‌ویژه گاز طبیعی، وضع تولید و عرضه آن، تجارت گاز و قراردادهای این حوزه و وضع گاز در بازارهای مختلف منطقه‌ای جهان مورد بحث و پیش بینی قرار گیرد.

    نخستین چشم انداز بازار گاز جهان پارسال و همزمان با تکمیل مدل جهانی گاز از سوی دبیرخانه جی‌یی‌سی‌اف ارائه شد. مدل جهانی گاز با بررسی همه بازارها و انرژی‌های مورد استفاده در جهان یک مدل بسیار پیشرفته است. در این مدل پیش بینی براساس واقعیت‌های مربوط به 133 کشور جهان، میدان‌ها و مخازن آنها انجام می‌شود.

    اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز 44 درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، 64 درصد از انتقال گاز با خط لوله و 66 درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

    برچسب ها