عصر خودرو

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی:

فعالیت ناوگان کشتیرانی در بنادر اروپا و آسیا

عصر بازار- مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران با اشاره به ظرفیت های این شرکت در زمینه حمل مواد گوناگون و خدمات لجستیکی گفت: به دنبال نوسازی ناوگان این شرکت هستیم.

فعالیت ناوگان کشتیرانی در بنادر اروپا و آسیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، محمد سعیدی در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه امسال پنجاهمین سال تاسیس این شرکت را جشن می گیریم، گفت: شرکت کشتیرانی در طول سالهای گذشته برای ایران افتخار بوده است و امیدواریم بتوانیم با تجارب و توشه ای که در پنجاه سال گذشته به دست آورده ایم، 50 سال آینده را بسازیم و شاهد برگزاری جشن 100 سالگی این شرکت باشیم.

    وی افزود: شرکت کشتیرانی دوران باشکوهی را طی کرده که با فراز و فرود همراه بوده است. دوران تاسیس آن، پیش از انقلاب و دوران اوج گیری این شرکت نیز، همزمان با جنگ تحمیلی بود و سپس دو دوره سازندگی و تحریم ها را پشت سر گذاشتیم. در همه این دوره ها، شرکت کشتیرانی با فراز و نشیب های متعددی همراه بود که توانست با وجود نیروهای کارآزموده، متخصص و مدیران لایق، همه این دوره ها را با موفقیت پشت سر بگذارد.

    مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، این شرکت را جزء 10 شرکت اول ایران و جزء شرکت های مگااسکیل و مگاکامپنینگ دانست و افزود: ایران دومین اقتصاد خاورمیانه و شمال آفریقا با جی دی پی 412.6 میلیارد دلار است که از نظر منابع گاز، در دنیا مقام نخست و از نظر منابع نفت مقام چهارم دنیا را دارد که یک دهم منابع نفت دنیا را شامل می شود.

    سعیدی، شرکت کشتیرانی را به عنوان شرکتی که توانسته از نظر حمل و نقل کانتینری از رتبه 23 به رتبه 18 ارتقاء یابد، معرفی و اظهار کرد: این شرکت دارای ناوگانی مقتدر و متنوع از انواع شناورهای اقیانوس پیما و خدماتی با ظرفیت های مختلف است که در بسیاری از بنادر مهم جهان، تردد داشته و به ارائه خدمات مدرن همچون سرویس های درب تا درب می پردازد.

    وی فعالیت های اصلی این کشتیرانی را شامل حمل و نقل کانتینری، حمل و نقل فله، مشتقات نفتی و مایعات شیمیایی، حمل قیر، جابجایی بار و مسافر، حمل و نقل ترکیبی و عملیات بندری عنوان کرد و گفت: این شرکت توانسته در بخش بانکرینگ (سوخت رسانی) و تعمیرات ادواری کشتیها و شناورها نیز موفق باشد و به تامین ملزومات مصرفی و نیروی انسانی شناورها کمک کند.

    مدیرعامل شرکت کشتیرانی، ناوگان این شرکت را در بخش کانتینری شامل 7 خط و 30 فروند کشتی با ظرفیت 91 هزار و 400 TEU دانست و افزود: در خط HDM میزان 6 فروند شناور با ظرفیت های 6 هزار و 500 و 5 هزار و 100 TEU و در خط SCP میزان 6 فروند کشتی با ظرفیت های 5 هزار و 100، 3 هزار و 300و 2 هزار و 700 TEU در بنادر مختلف اعم از بندرعباس، جبل‌علی، شانگهای، نینگبو، شیامن، شنزن و کائوکینگ فعالیت دارند.

    سعیدی تصریح کرد: یک ماه پس از امضای برجام، ناوگان شرکت کشتیرانی به اروپا مانند جبل الطارق و هامبورگ نیز تردد داشت و به دنبال آن هستیم تا با ناوگان جدید و بازاریابی دیجیتالی، گستره فعالیت شرکت را افزایش دهیم.

    برچسب ها