عصر خودرو

لایحه بودجه ۹۷؛

۵۰ هزار میلیارد اوراق مالی اسلامی برای میادین مشترک

عصر بازار- دولت در سال ۹۷ برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میادین مشترک و طرح‌های زیربنایی وزارت صنعت، ۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق ارزی و ریالی مالی اسلامی منتشر خواهد کرد.

۵۰ هزار میلیارد اوراق مالی اسلامی برای میادین مشترک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، بر اساس تبصره شش لایحه بودجه سال 97 کل کشور، دولت برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میادین مشترک و طرح‌های زیربنایی وزارت صنعت، 50 هزار میلیارد ریال اوراق ارزی و ریالی مالی اسلامی منتشر خواهد کرد. متن کامل بندهای مرتبط با این تبصره به شرح زیر است:

    ط: به منظور سرمایه گذاری در طرح های نفت و گاز با اولویت میادین مشترک وزارت نفت و طرح های زیربنایی و توسعه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارتخانه های مذکور از طریق شرکت های تابعه ذی ربط و با تصویب شورای اقتصاد، اوراق مالی اسلامی (ریالی- ارزی) در سقف پنجاه هزار میلیارد ریال منتشر و بازپرداخت اصل و سود این اوراق توسط شرکت های مذکور از محل افزایش تولید همان میادین (برای طرح های وزارت نفت) و عایدات طرح (برای طرح های وزارت صنعت، معدن و تجارت) تضمین نمایند.

    ی: وزارت نفت از طریق شرکت های دولتی تابعه ذی ربط برای بازپرداخت اصل و سود اوراق ارزی- ریالی سررسید شده، تسهیلات بانکی و تضامین سر رسید شده و همچنین بازپرداخت بدهی های سررسید شده به پیمانکاران قراردادهای بیع متقابل طرح های بالادستی نفت و گاز تا سقف معادل سه میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی (ریالی-ارزی) با تصویب هیات وزیران منتشر نماید. شرکت های مذکور موظفند اصل و سود اوراق مشتر شده را حداکثر تا پنج سال از محل منابع داخلی خود تسویه نمایند.

    برچسب ها