عصر خودرو

آژانس بین المللی انرژی:

هند در سال ۲۰۴۰ موتور رشد تقاضای جهانی انرژی است

عصر بازار- آژانس بین المللی انرژی ضمن تایید گام بزرگ چین به سوی امنیت انرژی از طریق احداث سه کارخانه بزرگ انرژی های خورشیدی، بادی و اتومبیل های برقی اعلام کرد این کشور نه تنها در اوایل دهه ۲۰۲۰ به هدف تامین برق برای همه دست می یابد، بلکه موتور رشد تقاضای جهانی انرژی خواهدبود.

هند در سال ۲۰۴۰ موتور رشد تقاضای جهانی انرژی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا, این کشور بنا به اعلام آژانس بین المللی انرژی، از طریق تلاش های هدفمند خود به موقعیت برجسته ای در جهان انرژی دست یافته است و موجب افزایش تقاضای جهانی انرژی در سال 2040 می شود.
    بنا به اعلام آژانس یاد شده، سرمایه گذاری گسترده هند در تولید برق از انرژی های پاک و تاکید مستمر این کشور بر برقدار کردن خانه ها به این کشور کمک می کند در اوایل دهه 2020 به هدف دسترسی همه به برق دست یابد در حالی که 60 درصد برق کسانی که در این فرایند از نعمت برق برخوردار می شوند از طریق انرژی های پاک تامین می شود.
    «تیم گولد» رییس دایره چشم انداز جهانی انرژی آژانس یاد شده به سان دی گاردین گفت: از نگاه ما، اگر به افزایش تقاضای جهانی انرژی در زمان حال و در سال 2040 بنگریم، هند، بزرگترین جزء آن است.
    وی افزود: هند به تنهایی عامل 30 درصد رشد تقاضای انرژی است و این بدین معنی است که هند تاثیر چشمگیری بر جهان انرژی در تمامی انواع سوخت ها و فناوری ها خواهد داشت.
    وی اضافه کرد: به طور حتم، چشم انداز کلی انرژی هند بسیار مثبت است. طرح های این کشور هم به کنترل آلودگی و هم به کفایت انرژی کمک می کند.
    کشورهای جهان در نشست پاریس که در دسامبر سال 2015 (آذر-دی 1394) برگزار شد، پذیرفتند که برای دستیابی به هدف بلندمدت پیمان پاریس، هر پنج سال هدف های مربوط به کاهش حجم آلایندگی صنایع خود را بازنگری و اصلاح کنند. بیش از 180 کشور جهان هدف های نخستین دوره کاهش آلایندگی خود را که باید تا سال 2020 محقق شود، ارایه کرده اند.

    برچسب ها