عصر خودرو

سریلانکا مشتری نفت ایران شد

عصر بازار- سفیر سریلانکا در ایران با اشاره به تمایل کشورش به توسعه همکاری‎های تجاری با ایران گفت: ما علاقه‎مند به خرید فرآورده‎های نفتی از ایران هستیم.

سریلانکا مشتری نفت ایران شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»به نقل از ایسنا، شریف انیس در باره برنامه‌های دولت متبوعش برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران در زمینه‌های مختلف اظهار کرد: ایران و سریلانکا تجربه طولانی همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک با یکدیگر دارند و تلاش داریم همکاری‎ خود را با ایران در سه محور پیش ببریم.

    وی، توسعه مبادلات تجاری دوجانبه ایران و سریلانکا را به‌عنوان محور نخست نام برد و افزود: در این زمینه فرآورده‌های نفتی و مصالح ساختمانی ایران مدنظر ماست زیرا فرصت‌های فراوانی برای صادرات این محصولات به سریلانکا وجود دارد.

    سفیر سریلانکا در ایران، دومین محور همکاری ایران و سریلانکا را گردشگری و توریسم عنوان کرد و افزود: سومین محور همکاری ما با ایران، بحث توسعه سرمایه‌گذاری‎های مستقیم در دو کشور است.

    شریف انیس به عملیات نجات پنج ماهیگیر سریلانکایی ازسوی نفتکش ایرانی Stream اشاره کرد و با بیان این که این عملیات پنج ساعت طول کشید، افزود: نکته مهم اینجاست که این عملیات نجات توسط یک کشتی غول‎پیکر تجاری صورت گرفته و صرف چنین زمانی برای نجات پنج ماهیگیر نشان‌دهنده وجهه بشردوستانه این عملیات است.

    برچسب ها