عصر خودرو

جزئیات بودجه ۹۷؛

پیشنهاد دولت برای حذف یارانه ۳۰ میلیون ایرانی

عصر بازار- دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ با کاهش قابل توجه بودجه یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها به ۲۳ هزار میلیارد تومان، عملا پیشنهاد حذف یارانه بیش از ۳۰ میلیون نفر را داده است.

پیشنهاد دولت برای حذف یارانه ۳۰ میلیون ایرانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، پیشنهاد بودجه 23 هزار میلیارد تومانی برای پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوارها در سال 97 از سوی دولت در صورت عدم تغییر سقف 45500 تومانی یارانه نقدی، کفاف یارانه حدود 41 میلیون نفر را می کند و با این حساب از جمعیت 75 میلیون نفری که در حال حاضر یارانه می گیرند، عملا بیش از 30 میلیون نفر حذف خواهند شد.

    بر اساس تبصره 14 لایحه بودجه سال 97، دولت قصد دارد مبلغ 37 هزار میلیارد تومان بر اساس قانون هدفمندی یارانه ها مصوب سال 88 با انواع روشهای نقدی و غیر نقدی بین خانوارهای هدف و کالاها توزیع کند. این رقم نسبت به رقم 48 هزار میلیارد تومانی سال قبل کاهش قابل توجه داشته است.

    بر این اساس از رقم 37 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده برای سال 97 قرار است 23 هزار میلیارد تومان به صورت یارانه نقدی و غیر نقدی توزیع شود. همچنین 7 هزار میلیارد تومان در قالب سیاست کاهش فقر مطلق از طریق بهزیستی و کمیته امداد توزیع می شود. همچنین 3700 میلیارد تومان به عنوان یارانه بخش سلامت و 3300 میلیارد تومان به عنوان یارانه نان در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها