عصر خودرو

معاون اول نخست وزیر روسیه:

روسیه بنای روابط دراز مدت با ایران دارد

عصر بازار: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با ایگور شووالوف معاون اول نخست وزیر روسیه ملاقات کرد.

روسیه بنای روابط دراز مدت با ایران دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  تسنیم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به منظور برگزاری دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصاد ایران و روسیه به مسکو رفته است، با معاون اول نخست وزیر روسیه ملاقات کرد.

    ایگور شووالوف برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور را حائز اهمیت دانست و بر اهتمام طرف روسی در برگزاری نشستی  متفاوت و بارویکردی عملیاتی تاکید کرد.

    وی اظهار داشت: دستور کار روابط با روسیه بطور دائم از سوی رئیس جمهور روسیه پیگیری و توصیه‌ها و دستورات لازم از سوی وی در جهت توسعه روابط ارائه می‌شود.

    ایگور شووالوف لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را مثبت ارزیابی کرد و افزود:‌ این موضوع  در توسعه روابط دو کشور حائز اهمیت است.

    او ابراز کرد: امیدوارم با تلاش دو کشور، سطح روابط اقتصادی- تجاری دوطرف، مطابق اراده و انتظارات رهبران دو کشور و همپای روابط سیاسی و منطقه‌ای ارتقاء یابد.

    معاون اول نخست وزیر روسیه، تصریح کرد: روسیه بدون تردید پایه‌ریزی روابط دراز مدت با ایران را مورد توجه قرارداده است.

    محمود واعظی نیز در این ملاقات با اشاره به گستردگی روابط دو کشور در ابعاد مختلف اظهار داشت:‌ روابط دو کشور وارد مرحله جدیدی شده و چشم‌انداز روشنی در انتظار آن است.

    وی با تبیین ابعاد مختلف روابط ایران و روسیه، دستور کار روابط در مقاطع کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت را تشریح کرد و افزود:‌ جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف مورد نظر در هر سه مرحله آمادگی کامل دارد.

    واعظی پایان تحریم‌ها را آغاز مرحله جدید در روابط فی مابین ارزیابی کرد و گفت:‌ اراده مقامات عالی رتبه کشور ایران در توسعه روابط با روسیه،‌ در شرایط پس از برجام ستودنی است.

    طرفین در این دیدار با مرور فرصت‌ها و موانع موجود در توسعه همکاری‌های اقتصادی- تجاری دو کشور، درباره موضوعاتی نظیر همکاری‌های دوجانبه، تسهیل تردد اتباع دوکشور، کاهش تعرفه‌ها، گسترش حمل‌و‌نقل، رفع موانع بانکی و زمینه اجرای پروژه‌های کلان و سرمایه‌گذاری شرکت‌های صاحب نام روسی، در ایران بحث و تبادل نظر کردند.

    همچنین موضوع حضور رئیس جمهور روسیه در اجلاس مجمع صادره کنندگان گاز در تهران نیز بررسی شد.

    واعظی در این سفر ضمن امضای سند یادداشت تفاهم دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور با برخی از مقامات ارشد روسیه در حوزه‌های صنعت، بهداشت و کشاورزی ملاقات و مذاکره خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها