عصر خودرو

مشتری جدید برای نفت ایران

عصر بازار- به نظر می‌رسد تعامل نفتی بین ایران و مجارستان که با خرید یک میلیون بشکه نفت ایران توسط مجارستان بعد از امضای برجام از سر گرفته شد، به زودی با فروش نفت بیشتر از سوی ایران به مجارستان و همچنین علاقه شرکت های این کشور برای حضور در بخش انرژی ایران وارد مرحله جدیدی شود.

مشتری جدید برای نفت ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مجارستان که پس از لغو تحریم ها با خرید یک میلیون بشکه نفت ایران مشتری نفت کشورمان شد، اکنون نه تنها علاقه مندی خود را برای افزایش خرید نفت از ایران ابراز کرده است بلکه در زمینه گسترش تعاملات نفتی با ایران ابراز تمایل کرده و خواهان حضور در گاز  پاکستان و سوآپ نفت خزر شده است. همچنین این کشو علاقه خود را برای مطالعه در بخش‌های محدودی از بالادست صنعت نفت اعلام کرده است.

    در مقابل ابراز تمایل مجارستانی ها طرف ایرانی نیز آمادگی خود را برای فعالیت شرکت‌های مجارستانی در پروژه‌های نفتی اعلام کرده و گفته است انرژی، نفت و  گاز از زمینه‌های مهم همکاری ایران و مجارستان است و چنانچه تجار و بخش خصوصی مجارستان علاقمند به همکاری و جذب سرمایه مشترک در ایران باشند، مورد حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود. البته ایران بر این موضوع تاکید کرده است که ضروری است درباره جزئیات این همکاری مذاکرات بیشتری میان شرکت‌های 2 کشور انجام شود.

    البته با اینکه مجارستان سال ها در بخش انرژی مجارستان فعالیت داشته و در بخش اکتشاف و تولید این کشور تجربه دارد با توجه به اینکه هنوز تکلیف قرارداد صادرات گاز از ایران به پاکستان نامشخص است هنوز نحوه همکاری بین ایران و مجارستان در این بخش مشخص نیست.

    بر اساس این گزارش در حالی که بیش از یک دهه از قرارداد گازی میان ایران و پاکستان گذشته و طبق آن همه زیرساخت‌های لازم برای صادرات گاز از ایران به پاکستان از سوی ایران فراهم شده است، این همسایه شرقی بر بدعهدی خود اصرار می کند

    برچسب ها