عصر خودرو

در لایحه بودجه ۹۷ ؛

دولت درآمدهای نفتی را کم کرد

عصر بازار- دولت در لایحه بودجه سال آینده مجموع درآمدهای ناشی از فروش نفت را ۱۰۶ هزار میلیارد تومان برآورد کرده که در مقایسه با سال جاری با کاهش همراه است.

دولت درآمدهای نفتی را کم کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بر اساس پیش بینی دولت در مورد درآمدهای نفتی مجموع واگذاری‌ دارایی‌های سرمایه‌ای در لایحه بودجه سال آینده حدود 106 هزار و 500 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است در حالی که این رقم برای سال جاری در لایحه حدود 116 هزار میلیارد تومان و مصوب تا 118 هزار میلیارد تومان بود.

    همچنین برای منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی برای سال آینده 101 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. این رقم در مقایسه با 111 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده لایحه بودجه سال 1396 تا 10 هزار میلیارد تومان و نسبت به رقم مصوب 113 هزار میلیاردی در قانون بودجه تا 12 هزار میلیارد تومان کاهش دارد.

    عملکرد قانون بودجه سال نشان می‌دهد در شش ماهه امسال حدود 44 هزار میلیارد تومان از درآمدهای پیش‌بینی شده محقق شده است.

    در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی بر قیمت 55 دلاری هر بشکه نفت است که مجموع درآمد با دلار 3500 تومانی به ریال تبدیل شده است، البته این رقم در طول سال با افزایش می‌تواند همراه باشد به طوری که در حال حاضر دلار مبادله‌ای حدود 3540 تومان در بانک مرکزی قیمت‌گذاری شده است.

    برچسب ها