عصر خودرو

ابعاد مهمی از اتفاقات پسامذاکرات پس از دی‌ماه روشن‌تر می‌شود

مشاور روحانی از پیشنهاد سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد دلاری در ایران خبر داد

عصر بازار: مشاور رئیس جمهور گفت: با افزایش مراودات و تعاملات و تغییر نگاه کشورهای مختلف پیشنهاد یک‌هزار میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری به ایران شده است.

مشاور روحانی از پیشنهاد سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد دلاری در ایران خبر داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، سید رضا صالحی امیری صبح امروز در نشست شورای  برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر با بیان اینکه ثبات و آرامش در کشور مهم‌ترین برنامه دولت یازدهم است اظهار داشت: دولت یازدهم ثبات و آرامش روحی برای توسعه همه جانبه در اولویت قرار داد  چراکه توسعه دریک فضای پر تنش امکان پذیر نیست.

    وی با بیان اینکه انسجام بخشی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برای توسعه همه جانبه است گفت: در منطق اداره کشور انسجام در سیاست‌ها، تعامل در سطح ساختارهای مدیران و انسجام بخشی در باورهای اجتماعی یک ضرورت بود که این مهم در یک برنامه مدون اجرایی شد.

    رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان اینکه استفاده ابزاری از منابع قدسی برای رسیدن به امیال خود یک امر ناپسند است گفت: دولت یازدهم در سیاست‌های خود هر چند از ارزش‌های انقلاب، دین و مذهب برای تقویت روحیه استفاده می‌کرد ولی از این ارزش‌های قدسی استفاده ابزاری نکرده است.

    صالحی امیری با اشاره به موفقیت‌های حاصله درمذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: موفقیت در مذاکرات هسته‌ای که تمام دنیا یک طرف، ایران هم در طرف دیگر تنها در سطح یک برجام و تخفیف تحریم‌ها نبود بلکه اتفاقات مهمی شکل گرفته که پس از دی‌ماه ابعاد این مهم روشن‌تر می‌شود.

    مشاور فرهنگی رئیس جمهور شکاف عمیق میان دولت آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را از دیگر نتایج مذاکرات هسته‌ای دانست و خاطرنشان کرد:  موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای نگرش دولت‌های اروپایی و آمریکایی و دیگر کشورها نسبت به ایران تغییر داد بگونه‌ای که شکاف عمیق میان دولت آمریکا و رژیم اشغالگر قدس که آرزوی تمام دولت‌‎های ایران اسلامی است محقق شد.

    وی شکل گرفتن انتفاضه جدید و افزایش نگرانی رژیم صهیونیستی از دیگر دست‌آورد مذاکرات هسته‌ای دانست و گفت:  بر اساس نظر سنجی موسسات مهم در آمریکا ایران هسته‌ای و نفتی به ایران فرهنگی تبدیل شده و دیدگاه مردم جهان نسبت به ایران تغییر کرده است.

    رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اشاره به افزایش سفرهای مسئولان مهم کشورهای مختلف به ایران گفت: با افزایش مراودات و تعاملات و تغییر نگاه کشورهای مختلف پیشنهاد یک‌هزار میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری به ایران شده است.

    صالحی امیری افزود: سران دولت‌ها به این نتیجه  رسیده‌اند که ایران نقطه اصلی در خاورمیانه و در تصمیم‌گیری‌ها است.

    وی با بیان اینکه خطوط قرمز رهبر معظم انقلاب اسلامی در مذاکرات هسته‌ای رعایت شد افزود: مذاکره کنندگان با رعایت خطوط قرمز تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب به اهدافی دست یافتند که جایگاه ایران در جهان متحول کرد.

    مشاور فرهنگی رئیس جمهور با بیان اینکه حل مشکلات سیاست خارجی مشکلات داخلی را برطرف می‌کند افزود: با وجود اینکه منابع درآمدی ایران در سال گذشته با مشکلاتی مواجه بود ولی با تعامل و هماهنگی رسالت‌ها و سیاست‌های تعیین شده اجرایی شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها