عصر خودرو

یک مقام مسئول اعلام کرد:

صدور۴۸۲هزار مگاوات ساعت برق به پاکستان

عصر بازار- مدیرعامل برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در سال گذشته، در مجموع حدود ۴۸۲ هزار مگاوات ساعت برق به کشور پاکستان صادر شده است.

صدور۴۸۲هزار مگاوات ساعت برق به پاکستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، محب‌علی قزاق جاهد، مدیرعامل برق منطقه ای سیستان و بلوچستان در خصوص آخرین وضعیت صادرات برق از این استان به کشور پاکستان اظهار داشت: در حال حاضر، از طریق یک خط انتقال 132 کیلوولت که از جکیگور سیستان و بلوچستان ایران تا منطقه «مَند» پاکستان ادامه دارد، 100 مگاوات برق صادر می‌شود. همچنین از طریق 2 خط 20 کیلوولت در منطقه میرجاوه و سراوان، حدود 4 مگاوات برق به پاکستان صادر می‌شود که با احتساب این دو خط می‌توان گفت کل میزان صادرات به این کشور همسایه، حدود 104 مگاوات است.

    وی افزود: در سال گذشته در مجموع، حدود 482 هزار مگاوات ساعت برق به کشور پاکستان از طریق این سه خط صادر شده است.

    مدیرعامل برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در خصوص صادرات برق به بندر گوادر پاکستان نیز گفت: خط 230 کیلوولتی در منطقه «پلان» چابهار در حال احداث است که در صورت تکمیل آن، می‌توان صادرات برق به پاکستان و بندر گوادر را تا 300 مگاوات افزایش داد.

    قراق جاهد، خاطرنشان کرد: قبل از دولت تدبیر و امید توافقاتی مبنی بر صادرات 1000 مگاوات برق از میرجاوه به کویته صورت گرفته بود و بر اساس آن باید، سه مشاور ایرانی، پاکستانی و بین المللی، مطالعات اولیه پروژه را انجام می‌دادند که متاسفانه در همان مرحله مقدماتی و مطالعه اولیه مانده است. البته این قصور متوجه طرف پاکستانی است، چرا که برای واردات چنین ظرفیتی باید حدود 500 کیلومتر خط انتقال در خاک پاکستان احداث می‌شد که متاسفانه به دلیل عدم تأمین اعتبار مالی مسکوت مانده است.

    وی تصریح کرد: هزینه اجرای چنین پروژه‌ای بیبش از 1000 میلیارد تومان برآورد شده است که در صورت تأمین اعتبار پروژه‌ها، نیاز پاکستان به واردات برق از ایران به بیش از 3000 مگاوات افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها