عصر خودرو

در هفته گذشته رقم خورد؛

انعقاد بیش از ۱۵۷ هزار قرارداد آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه طی هفته گذشته از شنبه تا پایان روز سه شنبه در بورس کالای ایران به ۱۴۴ هزار و ۲۷۵ قرارداد افزایش یافت و ارزش آن نیز به ۲۳ هزار و ۶۲۲ میلیارد ریال رسید.

انعقاد بیش از ۱۵۷ هزار قرارداد آتی سکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، به این ترتیب در مجموع در چهار روز کاری هفته گذشته، 157 هزار و 731 قرارداد آتی سکه به ارزش 25 هزار و 830 میلیارد ریال منعقد شد.

    در معاملات آتی سکه نیز طی هفته گذشته، سررسید شهریور سال 97 به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت به نحوی که معامله گران 130 هزار و 643 قرارداد را به ارزش 21 هزار و 501 میلیارد ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.  در رتبه دوم معاملات آتی سکه، سررسید تیرماه سال آینده با 9 هزار و 581 قرارداد به ارزش معاملاتی یک هزار و 523 میلیارد ریال قرار گرفت. در مکان سوم  بازار آتی نیز قرارداد دی ماه امسال قرارگرفت؛ به طوری که این سررسید با 2 هزار و 262 قرارداد به ارزش 326 میلیارد ریال معاملات خود را در هفته اخیر به پایان رساند.

    همچنین سررسید اردیبهشت ماه نیز با یک هزار و 113 قرارداد به ارزش 171 میلیارد ریال در مکان بعدی بازار آتی از نظر حجم معاملات قرار گرفت. در ادامه، سررسید اسفند ماه با 676 قرارداد به ارزش 100 میلیارد ریال معامله شد.

    معاملات آتی سکه در روز پنج شنبه

    همچنین بررسی معاملات آتی سکه در روز پنج شنبه هفته گذشته نشان می دهد در مجموع  13هزار و 456 قرارداد به ارزش 2 هزار و 208 میلیارد ریال منعقد شد.

    به این ترتیب در معاملات روز پنج شنبه، 5 سررسید فعال بازار آتی در بورس کالا روندی منفی داشتند. بر اساس آمار معاملات سکه تحویل دی ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 449 هزار تومان، افت 0.69درصدی را تجربه کرد.

    این در شرایطی است که قرارداد تحویل اسفند ماه سال جاری با قیمت یک میلیون و 489 هزار تومان افت 0.32 درصدی را به ثبت رساند. همچنین سکه تحویل اردیبهشت ماه سال 97 نیز با نرخ یک میلیون و 538 هزار تومان به فروش رسید. سررسید تیر ماه سال آینده هم با نرخ یک میلیون و 595 هزار تومان معامله و با افت 0.66 درصدی رو به رو شد. از سویی دیگر سررسید شهریورماه سال 97 نیز با قیمت یک میلیون و 650 تومان به ثبت رسید و با افت قیمت 0.72 درصدی رو به رو شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو