عصر خودرو

طرح خرید کالای ایرانی، شروعی برای خروج از رکود است

عصر بازار: نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر «لزوم نظارت دقیق دولت بر روند اجرای طرح خرید کالای ایرانی» گفت که «این طرح می‌تواند شروعی برای خروج کشور از رکود و محرکی برای رونق اقتصاد باشد.»

طرح خرید کالای ایرانی، شروعی برای خروج از رکود است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اجرای طرح خرید کالای ایرانی اظهار کرد: دولت سیاست‌های انبساطی را در بازار پول انتخاب کرده است که نمونه‌اش افزایش حجم تسهیلات است. قاعدتا این اقدامات برای خروج کشور از رکود در اقتصاد می‌تواند تاثیرگذار باشد و از آن می‌توان به عنوان اقدام مثبتی یاد کرد.

    وی با بیان این‌که «برای مفید بودن این اقدامات باید نظارت‌های جدی صورت گیرد» گفت: باید تلاش شود تا بازار غیررسمی و بازار سیاه در خودرو شکل نگیرد، چون تفاوتی بین نرخ تامین مالی و نرخ آزاد وجود دارد؛ بنابراین باید با تعیین مکانیزمی امکان سوءاستفاده از دریافت چنین وام‌هایی گرفته شود.

    وی با بیان این‌که «طرح خرید کالای ایرانی می‌تواند اثر مثبتی در بازار خودرو بگذارد» گفت: طبق گزارش ارائه شده از سوی وزیر صنعت استقبال خوبی از تسهیلات خرید خودرو شده است. بازار خودرو دارای زیر شاخه‌های زیاد و مرتبط با اشتغال است که فعال شدن آن می‌تواند گام مثبتی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور داشته باشد.

    نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این‌که «طرح خرید کالای ایرانی استارت خوبی برای خروج کشور از رکود است» گفت: این طرح می‌تواند محرکی برای رونق اقتصادی و ایجاد آثار مثبتی در بازار باشد.

    وی با بیان این‌که «هنوز دولت به حوزه مسکن ورود پیدا نکرده است» گفت: در حال حاضر پیشنهاداتی در خصوص افزایش تسهیلات مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی مطرح شده است که قاعدتا باید روی این پیشنهادات فکر شود. پیشنهاداتی که در ماه گذشته ارائه شد اما بانک مرکزی با آن موافقت نکرد. یکی از آن‌ها افزایش 5 میلیونی مسکن مهر بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها