عصر خودرو

نایب رئیس کمیسیون بازار پول اتاق تهران :

فضای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی امن شود

عصر بازار- نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه برای توسعه صادرات باید فضای امن برای سرمایه گذار داخلی و خارجی فراهم شود، گفت: قیمت تمام شده بالا کالای تولیدی قدرت رقابت را از صادرکننده می‌گیرد.

فضای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی امن شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، عباس آرگون با بیان اینکه امروزه در دنیا کشورهایی که تعاملات بیشتری با دنیای خارج دارند، از رشد و توسه بالاتری برخوردار هستند، گفت: از آنجا که جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای ما یک ضرورت است، بنابراین برای جذب آن باید بیشتر تلاش کنیم، تا روابط اقتصادی‌مان را با کشورهای مختلف ارتقا دهیم.

    نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه بیشتر مسائل ما در زمینه توسعه تجارت مشکلات داخلی است، افزود: در زمینه توسعه فاقد یک نگاه جامع هستیم و انسجام و همگرایی کمتر است و بیشتر از عمل، حرف می‌زنیم.

    وی با تأکید براینکه باید سبک و سیاق کارمان را عوض کنیم، اظهار داشت: در 40 سال گذشته بحث‌های شعاری جواب نداده است، به همین دلیل باید رویکردمان را عوض کنیم.

    نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به نزول 4 پله‌ای فضای کسب و کار کشور براساس گزارش بانک جهانی بیان داشت: برای حضور در بازارهای جهانی باید  صادرات را گسترش داد و از آن حمایت کرد.

    وی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات موثر بر صادرات نرخ ارز است گفت: در 4 سال گذشته علیرغم افزایش  نرخ تورم، نرخ ارز تقریبا ثابت بوده است.

    آرگون اظهار داشت: افزایش نرخ تورم قیمت تمام شده کالاهای تولیدی را به همان میزان افزایش می‌دهد و با افزایش قیمت تمام شده قدرت رقابت‌پذیری در بازارهای جهانی از صادرکننده سلب می‌شود.

    وی افزود: با این شرایط قطعا بهره‌وری تولید پایین می‌آید و این امر باز هم بر افزایش بهای تمام شده کالا اثرگذار است و قدرت رقابت و حضور در بازار‌های جهانی کاهش می‌یابد.

    نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه هزینه تأمین مالی یکی از موضوعات بسیار تأثیرگذار بر بهای تمام شده کالای تولیدی است، گفت: در هیچ جای دنیا هزینه تأمین مالی 24 درصد نیست، در حالی که حداکثر کل بازدهی یک بنگاه صنعتی و تولیدی 14 تا 15 درصد است.

    وی  با تأکید بر اینکه صادرات نیازمند سرمایه‌گذاری است، افزود: دولت باید توجه خود را به بخش خصوصی بیشتر کند و باید از اقتصاد دولتی فاصله بگیرد.

    آرگون بیان داشت: نرخ ارز، بهره‌وری و تکنولوژی برای توسعه صادرات، باید اصلاح  و زیر ساخت‌های حمل و نقل برای صادرات باید گسترش یابد. 

    نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی با تأکید بر اینکه برای بهبود اقتصاد باید سرمایه‌گذاری جذب کرد، گفت: الان سرمایه‌های داخلی جذب بانک‌ها می‌شود، بنابراین قبل از جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید به فکر جذب سرمایه‌گذاری داخلی بود و فضای جذب سرمایه‌گذاری داخلی را فراهم کرد.

    آرگون اظهار داشت: توسعه صادرات نیازمند فراهم کردن فضای امن برای سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است.

    برچسب ها