عصر خودرو

قیمت انواع فلزات در بورس لندن

عصر بازار- بررسی قیمت انواع فلزات در بورس لندن حاکی است که در یک‌ماه گذشته قیمت مس در بازارهای جهانی پس از افزایش‌های اخیر دوباره کاهش یافته و آلیاژهای آلومینیوم سقوط شدید و فولاد جهش بیش از اندازه داشته است.

قیمت انواع فلزات در بورس لندن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس ، امروز در بازار بورس لندن هر تن آلومینیوم به قیمت 1992 دلار معامله شد و قراردادهای آتی سه ماهه این فلز گران‌قیمت تا 2017 دلار نیز منعقد شده است.

    بازار بورس فلزات لندن به عنوان مرکز جهانی معاملات فلزات صنعتی است. قیمت‌هایی که در این بازار ردوبدل می‌شود به عنوان مرجع جهانی قیمت است و سرمایه‌گذاران معمولاً برای کاهش ریسک خود مدام قیمت‌های این بازار را رصد می‌کنند.

    *کاهش دوباره قیمت مس در بازارهای جهانی پس از افزایش‌های اخیر

    بر اساس این گزارش قیمت هر تن مس نیز در این بازار به قیمت 6538.5 دلار معامله شد. بررسی وضعیت قیمت این فلز نشان می‌دهد پس از آنکه به بیشترین قیمت خود در 24 نوامبر یعنی 6967 دلار رسید روند کاهشی کم‌نوسان خود را تا رسیدن به 6538 دلار ادامه داد.

    *کاهش قیمت نیکل در یک ماه گذشته

    همچنین بر اساس قیمت‌های بازار بورس لندن هر تن نیکل هم به قیمت 10 هزار و 990 دلار معامله شده است. قیمت‌های این فلز هم از حدود یک ماه گذشته تاکنون کاهشی بوده به طوری که از 12 هزار و 500 دلار 8 نوامبر مسیر کاهشی پرنوسان خود را ادامه داده و به 10 هزار و 990 دلار رسیده است.

    *ثبات نسبی قیمت سرب و قلع در بازار بورس لندن

    در این میان فلزات سرب و قلع اگر چه در طی یک ماه گذشته کاملاً پرنوسان بودند اما تفاوت قیمت زیادی را نسبت به یکماه گذشته نداشتند. فلز سرب 2500 دلار در یک ماه گذشته قیمت‌گذاری شده بود که این فلز تا 2550 دلار هم صعود کرد اما در ادامه در قیمت 2427 دلار در 8 دسامبر قیمت‌ها بسته شد.

    فلز قلع هم امروز به قیمت 19 هزار و 575 دلار معامله شد که در طی یک ماه گذشته مسیر پرنوسان را ادامه داده اما قیمت امروز نسبت به یک ماه گذشته تفاوت چندانی ندارد.

    *سقوط شدید قیمت آلیاژهای آلومینیوم  و افزایش بیش از اندازه قیمت فولاد

    بررسی قیمت یک ماه گذشته آلیاژ‌های آلومینیوم حاکی از سقوط شدید قیمت این نوع فلزات است به طوری که در 8 نوامبر قیمت در بازار بورس لندن 1845 معامله می‌شد که امروز به رقم 1785 دلار رسیده است.

    امروز در بازار بورس لندن قیمت هر تن کبالت هم 75 هزار و 100 دلار معامله شد و نیز فلز فولاد ورقه به قیمت 349 دلار و فولاد میلگرد به قیمت 558 دلار در هر تن معامله شد.

    قیمت فولاد طی یک ماه گذشته افزایش شدیدی داشته به طوری که از قیمت 316 دلار در هر تن در 8 نوامبر شروع کرده و مسیر افزایشی خود را تا رسیدن به قیمت 353 دلار طی کرده است.

    برچسب ها