عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

افزایش نرخ دلار اقدام بانک مرکزی را بی‌اثر کرد

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر به تشریح وضعیت بازار داخلی و جهانی طلا و سکه پرداخت و تصریح کرد که برخلاف روند کاهشی بازار جهانی، قیمت‌ها در بازار داخلی به دلیل افزایش نرخ دلار به سمت افزایش حرکت کردند.

افزایش نرخ دلار اقدام بانک مرکزی را بی‌اثر کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا, محمد کشتی آرای اظهار کرد: در هفته گذشته بازار جهانی طلا با روند کاهشی قیمت همراه بود و تغییر و تحول چندانی نداشت.

    وی ادامه داد:‌ روند کاهشی بازار جهانی در حالی اتفاق افتاد که در هفته گذشته بازار داخلی طلا و سکه با حرکت صعودی قیمت روبرو شد و مجددا قیمت سکه تمام به بیش از یک میلیون و 400 هزار تومان رسید و قیمت طلا نیز افزایشی شد.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: دلیل افزایشی شدن قیمت‌ها در بازار داخلی تاثیر قیمت جهانی نبود چون قیمت جهانی در هفته گذشته کاهشی بود و تاثیری در قیمت‌های داخلی نداشت اما عاملی که تاثیرگذار بود، افزایشی شدن نرخ دلار بود که باعث شد قیمت سکه بالا برود.

    به گفته کشتی آرای در هفته گذشته قیمت دلار به بیش از 4200 تومان رسید و همین زمینه افزایش قیمت سکه را فراهم کرد.

    وی درباره تاثیر اقدام بانک کارگشایی درباره حراج سکه برای پایین آوردن قیمت اظهار کرد: اقدام بانک مرکزی و حراج سکه توسط بانک کارگشایی تا چند روز اثرگذار بود و قیمت سکه را پایین آورد اما بالا رفتن نرخ دلار باعث شد که این اقدام بانک مرکزی تاثیر خود را از دست بدهد و مجددا قیمت سکه افزایشی شود.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: صحبت‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا تنش‌هایی را در سطح بین المللی ایجاد کرده است اما این تنش‌ها به گونه‌ای نبوده است که بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار دهد.

    برچسب ها