عصر خودرو

افزایش دکل‌های حفاری نفت آمریکا همزمان با کاهش تولید اوپک

عصر بازار- در حالی که اوپک به کاهش تولید همچنان ادامه می‌دهد، شرکت‌های انرژی آمریکا برای پنجمین هفته متوالی به شمار دکل‌های حفاری افزودند.

افزایش دکل‌های حفاری نفت آمریکا همزمان با کاهش تولید اوپک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، گروه صنعتی بیکرهیوز اعلام کرد: شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز فعال در آمریکا هفته گذشته دو حلقه افزایش یافته است. مجموع دکل‌های حفاری نفت و گاز در آمریکا اکنون به 931 حلقه رسیده که 307 حلقه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

    شمار دکل‌های نفتی دو حلقه افزایش یافت و شمار دکل‌های حفاری گاز ثابت ماند. شمار دکل‌های حفاری نفت اکنون به 751 حلقه در مقایسه با 498 حلقه در سال میلادی گذشته رسیده است. شمار دکل‌های حفاری گاز اکنون 180 حلقه است که در مقایسه با 125 حلقه در سال میلادی گذشته افزایش یافته است.

    بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت و برنت اوایل هفته گذشته پس از این‌که اداره اطلاعات انرژی آمریکا و موسسه امریکن پترولیوم رشد چشمگیر ذخایر بنزین را گزارش کردند کاهش یافت اما قیمت‌ها روز جمعه تحت تاثیر تهدید برای برگزاری اعتصاب سراسری در نیجریه و صعود واردات نفت چین به رکورد بالا در نوامبر، بهبود پیدا کرد.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، همراه با افزایش شمار دکل‌های حفاری فعال، تولید نفت آمریکا نیز بر مبنای هفتگی رو به رشد است و قیمت‌ها را تحت فشار بیشتری قرار داد. تولید نفت خام آمریکا در هفته منتهی به اول دسامبر، 9.707 میلیون بشکه در روز بود که رکورد جدید دیگری برای سال 2017 محسوب می‌شود و برای هفتمین هفته متوالی افزایش نشان داد.

    برچسب ها