عصر خودرو

سازمان خصوصی‎سازی:

پرداخت سود سهام عدالت تاخیر ندارد

عصر بازار- سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: طبق قانون تجارت، شرکتهای سرمایه پذیر سهام عدالت تا پایان اسفند ۱۳۹۶ برای وصول سود سهام مهلت دارند؛ بنابراین هیچگونه تأخیری در پرداخت سود سهام مشمولین صورت نگرفته است.

پرداخت سود سهام عدالت تاخیر ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم, سازمان خصوصی سازی اعلام کرد:‌ افزایش ثروت و ایجاد درآمد دائمی برای خانوارهای نیازمند، یکی از مهترین اهداف طرح توزیع سهام عدالت است. چنانکه در بندهای الف و ب ماده 34 قانون اجرای سیاستهای کلی اصل (44) قانون اساسی نیز به این مطلب اشاره و در آن تصریح شده که سهام عدالت با دوره تقسیط 10 ساله به 6 دهک پایین درآمدی جامعه تخصیص یافته و مقرر شده است که ارزش سهام مذکور از محل سود شرکتهای سرمایه پذیر مستهلک شود.

    بر این اساس دولت مجاز است در راستای اجرای سیاستهای کلی اصل 44 مبالغ وصولی از محل واگذاری شرکتها به بخش خصوصی را در محل مصارف پیش بینی شده هزینه نماید.

    بنابراین بدیهی است آنچه در پایان دوره 10 ساله تقسیط به عنوان امانت مردم محسوب می شود، سهام واگذار شده سهام عدالت است که بایستی در فرآیند آزادسازی قرار بگیرد که مبلغ دقیق آن 27 هزار و 200 میلیارد تومان است و باید بابت ارزش سهام تخصیصی به سهام عدالت به خزانه کل کشور واریز و به مصارف مربوطه برسد.

    نکته دوم اینکه بر اساس قانون تجارت، شرکتهای سرمایه پذیر سهام عدالت از تاریخ برگزاری مجمع عادی سالیانه خود و تعیین سود قابل تقسیم به مدت 8 ماه مهلت دارند که نسبت به پرداخت سود تخصیص یافته اقدام نمایند. بنابراین با توجه به اینکه مجامع اکثر شرکتهای مذکور در پایان تیر ماه سالجاری برگزار شده است قانوناً تا پایان اسفند 1396 برای وصول سود سهام مهلت وجود داشته و بنابراین هیچگونه تأخیری در پرداخت سود سهام مشمولین صورت نگرفته است.

    همچنین به استناد تبصره 3 ماده 6 آیین نامه اجرایی مصوب 1388 توزیع سهام عدالت در صورتی که در پایان دوره تقسیط، بهای سهام مورد واگذاری به طور کامل تسویه نشده باشد، خریداران می توانند حداکثر ظرف مدت شش ماه راساً نسبت به پرداخت بدهی و تسویه حساب سهام مورد خریداری اقدام نمایند که بر همین اساس مهلت 6 ماهه پرداخت مانده اقساط پرداخت نشده با یکماه تمدید (تا پایان مهر ماه سالجاری) برای کلیه مشمولین لحاظ شده و تصریح می گردد که در این بازه زمانی تعیین شده نیز هیچ‌گونه اجباری در پرداخت مبلغ مانده اقساط پرداخت نشده وجود نداشته است.

    برچسب ها